اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هماتیت

هماتیت یکی از منابع مهم سنگ معدن آهن است بنابراین سرمایه گذاری های زیادی روی معادن آن می شود. برخی از بزرگ ترین معادن این کانی در حد 100 میلیون تُن سنگ آهن در سال استخراج دارند. این معادن روباز می توانند تا چندین مایل به عمق زمین ادامه داشته باشند.

چین، استرالیا، برزیل، هند، روسیه، اکراین، آفریقای جنوبی و ایالات متحده از پیشروان تولید کانسنگ آهن در جهان هستند. سنگهای قابل برش حدید در کمبرلند انگلستان، جزیره الب، سافلند آلمان، نروژ، نیوزلند و.. یافت می شود.

سیاره سرخ مریخ از جنس هماتیتهمانطور که می دانید نام دیگر مریخ سیاره سرخ است. ناسا مقادیر زیادی از هماتیت را در خاک و صخره های مریخ کشف کرده است. به همین دلیل منظره سطح سیاره مریخ در شب قرمز مایل به قهوه ای است. از آنجایی که هماتیت در بستر های رسوبی آبی شکل گرفته دانشمندان فکر می کنند که زمانی آب یا حیات روی کره مریخ وجود داشته است.

خیر این اصطلاحات کاملا غیر علمی و حتی خرافاتی است که در منابع معتبر گوهرشناسی هیچ اشاره ای به آن نشده و صرفا ساخته و پرداخته کوچه بازار جواهرات ایران است! این اصطلاح بدین گونه است که تصور شده نوع تیره و مات سنگ حدید مذکر یا نر است و نوع سبک تر و روشن با جلای براق ماده است. این استدلال ها فقط برای گران تر فروختن سنگ حدید نر و کلاهبرداری است!

از آنجایی که هماتیت یا سنگ حدید نوعی کانسنگ آهن است بنابراین به علت اکسیده شدن یا خراب شدن نباید در معرض آب قرار گیرد. بنابراین هنگام دستشویی یا حمام حتما انگشتر حدید را از انگشت خود درآوردید. نکته بعد راجب شارژ سنگ حدید گفته می شود با نمک دریا یا نور خورشید می تواند انرژی را به آن برگرداند.در بازار بیشتر از خورده ریزه های هماتیت و پرس کردن آنها گردبندها یا تسبیح هایی را درست می کنند.

کارخانه هایی در چین وجود دارد که ذرات و پودر هماتیت را پرس و فشرده کرده و روی آنها دعا می نویسند که من به شخصه از یکی دوستان شنیدم از این کارخانه ها بازدید داشته است. قیمت این نوع هماتیت های فشرده و حکاکی شده صنعتی بسیار پایین است و از نگینی ده هزار تومان شروع می شود. وقتی این نگین ها را زیر میکروسکوپ ببینید کاملا منافذ ریز و تخلخل ها قابل مشاهده است.

یک کانی مشابه رنگ هماتیت نیز یافت می شود که به آن کاسیتریت می گویند و با حدید کاملا متفاوت است. ولی به طور کلی این کانی ارزان قیمت و نیمه قیمتی بوده و برخلاف سنگهای قیمتی دیگر بدل و مصنوعی یا سنتتیک کمتر از آن دیده شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>