اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اوپال

عوامل مختلف شدت رنگ برلیانسی، وجود رنگهایی که خواستار زیادی دارند مثل قرمز، بنفش و ارغوانی و همچنین مقدار قیراط درشتی اوپال می تواند در قیمت آن تأثیر گذار باشد. اینگه نقشهای روی آن مانند دم طاووس (سبز آبی مانند پرهای باز شده طاووس) یا پالت (بوم نقاشی یا لکه رنگی) یا فلورال (نقش روی پارچه های گلدار) باشد نیز در ارزش و قیمت آن تأثیر گذار است.

هرچه پس زمینه کانی با ناحیه بالایی متضاد تر یا به عبارتی بازی رنگها در زمینه تیره آن نمایان تر باشد قیمت آن بیشتر است. مورد دیگر لایه مقاوم(Backing) است بدین معنی که در پشت کابوشن به عنوان مثال نوع اوپال قلوه ای معمولا توسط سنگ آهن مقاوم شده و در نوع معمولی خاکستری تیره مقاوم می شود.

بولدر اوپال استرالیا بزرگ ترین منابع اوپال دنیا را در اختیار دارد و معادنی که در مناطق کوبرپدی، نیوساوت ویلز، لایتینگ ریج، وای تکلیف و کوئینزلند وجود دارند جزو تولید کنندگان برتر اُپال جهان می باشند. کوئینزلند استرالیا دارای بولدر اُپال قلوه سنگی است که شامل رگه های نازک اُپال در سنگ آهن یا ماتریس سنگ ماسه می باشند.

بولدر اپال استرالیا در هیچ جای دیگر دنیا وجود ندارد و بسیار با ارزش می باشند. بعد از استرالیا، مکزیک بزرگ ترین تولید کننده اپال جهان می باشد. و اوپال آتشین و آبدار از مهم ترین تولیدات آن می باشد و کانی های این منطقه از اُپال های استرالیایی شفاف تر اند.

برزیل نیز در استان Piaui و Manaus که در شمال آن واقع شده اند دو معدن مهم اپال گرانبها می باشند. حتی سنگهای نوع اُپال سفید این منطقه آنقدر شبیه اوپال سفید استرالیایی هستند که گاه در بازار با این نام ارئه می شوند. اُپال برزیلی بسیار بادوام است، پوسته پوسته و ترک نمی خورد و پدیده بازی رنگها را بخوبی نشان می دهد.

بازار فروش اوپال در جهاندر سال های 1994 اُپال های یک تا سه قیراطی بسیار محبوب و پر فروش بدوند و گاهی هر قیراط آنها از 300 تا 600 دلار فروخته می شدند. در آن سال ها آسیای جنوب شرقی مانند تایوان، کره جنوبی، تایوان و مالزی بازاری بسیار خوب برای استرالیایی ها بود و برای انواع با کیفیت بین پنج تا ده هزار دلار برای هر قیراط بود.

امروزه به علت دستمزد بالای کارگران در استرالیا، سنگهای اُپال را برای تراش و فروش به هنگ کنگ می برند و گاهی عملیات تراش اوپال سفید در چین انجام می گیرد. منابع این سنگ در ایران نیز وجود دارد که بعلت نبود مدیریت استخراج و تحقیق جدی نتوانسته ایم آن را به بازار جهانی معرفی کنیم. حال به بررسی بازارهای این سنگ در انواع مختلف می پردازیم:

بازار فروش اوپال سفیداز آنجایی که استخراج اوپال سفید به علت هزینه های بالای استخراج، ادعای بومیان درباره مالکیت زمین و غیره در بیست سال گذشته رو به کاهش بوده متقابلا قیمت آن بالا و فروش آن توسط کمپانی ها مشکل تر و سود آن کمتر می باشد. هرچقدر بازی رنگ ها در آن بیشتر باشد ارزش آن بالاتر (صد تا 200 دلار برای هر قیراط) خواهد بود.

بازار اوپال آتشیناوپال آتشین در حال حاظر از معدنی در ارتفاع 1500 متری مکزیک استخراج می شود و به علت ارتفاع، سنگ دارای محتوی آب پایین و درنتیجه کمتر ترک می خورند. در آمریکا این نوع بازار بزرگی را داراست و عموما اوپال های آتشین بدون بازی رنگ با شفافیت نارنجی قرمز خواهان بیشتری دارد. نگین های درشت آنها تا حدود 100 دلار در قیراط ارزشمند است. این در حالی است که در ژاپن نگین های درشتی با پدیده جابه جایی رنگها ممکن است تا هزار دلار در قیراط نیز خریداری شوند.

بازار فروش سنگ اوپال سیاهبه علت کشف معادن جدید، از سال 1992 قیمت اوپال سیاه استرالیایی به میزان قابل توجهی کاهش یافت. مهم ترین بازار بزرگ اوپال سیاه ژاپن بوده است ولی به علت کاهش رشد اقتصادی عموما نگین های کوچک تر و ارزان تر تقاظا دارند. البته این نکته قابل توجه است که انواع اُپال سیاه کمیاب و مرغوب هنوز نیز قیمت بسیار بالایی را دارند.

بازار بولدر اوپال استرالیاچنانچه پدیده بازی رنگها در یک دوبلت طبیعی اوپال که از رگه های نازک رنگی در یک سنگ آهن یا ماتریکس وجود داشته باشد آن را به علت دوام بالا با سنگ مادر خود می تراشند و قیمت بالایی را نیز دارد. به علت کمیابی اُپال قلوه سنگی در اندازه های مناسب یافت نمی شود و عموما از آن در زیور آلات یا حجاری استفاده می شود. در ژاپن و کشورهای اروپای غربی انواع باکیفیت آن را حدود 60 تا 1000 دلار در هر قیراط معامله می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>