اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اوپال

این نوع معمولا مات و بدون درخشندگی بوده و دارای اسامی متعددی در بازار جواهرات می باشد از جمله:

  • اُپال عسلی (Honey Opal) که به انواع زرد آن گفته می شود.
  • اپال عقیق که همان سنگ عقیق با لایه های اُپال آمورف است.
  • اُپال پراز یا کریزواپال(Chryso Opal) که انواع مات و بی رنگ نزدیک به قهوه ای با درخشندگی موم مانند است.
  • اُپال شیری که مانند مروارید نیمه شفاف و شیری رنگ است و به نوع مات آن اُپال چینی گفته می شود.
  • اُپال هیدروفان (Hydrophane) که همان اوپال گرانبها گفته می شود که آب خود را از دست داده و کدر شده است.
  • اُپال خزه ای (Moss Opal) به نوعی که دارای اشکال درختی شکل باشد گفته می شود.

سنگ اوپال آتشین

سنگ اوپال آتشیناین نوع به دلیل رنگ نارنجی خود آتشین گفته می شود. اوپال آتشین در مقابل فشار خیلی شکننده و حساس می باشد. در این کانی پدیده اپالسنس دیده نمی شود و غالبا غیر شفاف هست. نمونه های گران قیمت و کمیاب آن شفاف و بدون ناخالصی هستند. منابع این کانی در مکزیک، گواتمالا، استرالیا، برزیل، هندوراس، ترکیه و ایالات متحده وجود دارند.

سنگ اوپال گرانبها

سنگ اوپال گرانبهااین نوع همیشه دارای آب حتی تا 30% وزن خود است ویژگی با ارزش پدیده اپالسنس یوده و رنگهای آن در زوایای مختلف طیف نوری به شکل های متفاوتی دیده شود. بلورهای ریز اکسیدی از جنس ماده سیلیسی با نام اپالین (Opaline) که درواقع نقاطی از اوپال ارزشمند در لایه های متفاوت که از سنگ میزبان حاصل می شوند باعث ارزشمندی این کانی شده است.

بیشتر رگه های این نوع گوهرسنگ در استرالیا به ضخامت یک تا دو میلیمتر می باشند. از ذخایر آن می توان به کوئینزلند، چک اسلاواکی، برزیل، گواتمالا، هندوراس، ایالات متحده و ژاپن نام برد. این نوع اُپال را به صورت کابوشن تراشیده تا بازی رنگها کاملا مشهود شود.

اپال ارگون (Oregon Opal)

سنگ اوپال ارگوناین نوع تنها در تپه اپال در ارگون آمریکا یافت می شود. این سنگ تصادفی توسط یک چوپان حدود 100 سال پیش کشف شده و اغلب شفاف با سایه مایل به آبی دیده می شود اما ممکن است به قرمز یا زرد و به ندرت آتشین نیز نمایان شود.این نوع نیز در سال 2003 در ارگون آمریکا کشف و رنگ آبی سیر آن از نظر سایه رنگ شبیه کلسدونی آبی باکیفیت سات.

جیراسول یا اُپال خورشیدی (Girasol Or Sun Opal)

این نوع مانند اوپال آتشین شفاف و تقریبا بی رنگ است و درخشندگی متمایل به آبی و زمینه رنگ قرمز دارد.این نمونه نیز نوعی اوپال آتشین بوده که فقط در مکزیک وجود دارد و به صورت شفاف و بی رنگ متمایل به قهوه ای دیده می شود.

اوپال اتیوپی (ethiopian-opal)

امروزه اتیوپی دومین تامین کننده بازار اوپال در جهان را دارد. تا قبل از یافتن ذخایز اوپال اتیوپی، تنها ذخایر بزرگ اوپال در صد سال گذشته مربوط به استرالیا بود که 95 درصد اوپال های بازار از این معادن تولید میشد. کشفی کوچک در سال 1994، اتیوپی را در نقشه اوپال جهانی قرار داد. به دنبال آن اکتشافات مهمی در سال 2013 تا 2018 اتفاق افتاد. این ذخایر اوپال های گرانبها زیبا، اوپال آتشین، اوپال سیاه همراه با بازی رنگ خارق العاده در رنگ بندی و طرح های مختلف را شامل می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>