اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تورمالین

رنگ خاص، ذخایر کمیاب تر از الماس و تقاضای روز افزون تورمالین پارایبا باعث شده دارای ارزش و قیمت بالایی در حدود هزاران دلار در قیراط داشته باشد. یک نگین پارایبا می تواند 5000 دلار در قیراط قیمت داشته باشد و برخی نگین ها تا 60 هزار دلار در قیراط نیز قیمت گذاری شده اند.

معمولا در حراجی ها بیشتر نگین های پارایبا بیشتر 3 قیراط را حدود 10 هزار دلار برای هر قیراط تعیین می کنند. نمونه هایی با رنگ آبی سبز واضح و زنده (vivid) از نیجریه در بازار جواهرات وجود دارد که همانند پارایبا برزیلی بعد از فرآوری حرارتی قدری روشن تر به نظر می آیند.

انواع بلورهای پاریبا که از آفریقا به دست می آیند دارای اندازه بزرگی هستند به همین دلیل رنگ یک دست تری دارند تا نمونه های برزیلی. تشخیص تفاوت آنها حتی برای کارشناسان نیز مشکل است و نیاز به روش های پیشرفته آنالیز مانند اسپکترومتری جهت تشخیص تفاوت عنصر مس و منگنز آنها دارد.

خاصیت پیزوالکتریک تورمالین قرمزسنگ تورمالین بر اثر حرارت دهی و بعد سرد کردن و یا فشار و مالش دادن الکتریسیته ساکن میابد. این اختلاف قطب مثبت و منفی در دو سر کریستال آن باعث جذب ذرات کاغذ به خود می شود. وقتی هلندی ها اولین بار این گوهرسنگ را به اروپا آوردند از خاصیت مغناطیسی آن اطلاع داشتند.

آنها با گرم کردن کریستال تورمالین برای جذب خاکستر توتون و پیپ های خود استفاده می کردند. به همین دلیل مدتها این کانی را پیپ پاک کن می خواندند! از نظر علمی به دلیل نظم خاص SiO4 در تتراهدرون ها در ساختار کریستالی آن پدیده ای به وجود می آید که آن را در کانی شناسی خاصیت الکتریسیته مغناطیسی یا "پیزوالکتریکی "Piezo - electric می نامند.

تورمالین چشم گربه ایپدیده چشم گربه در همه رنگهای این گوهرسنگ وجود دارد ولی در نوع صورتی، آبی یا سبز با قدرت بیشتری دیده می شود. به دلیل شاتویانسی توسط کانال های توخالی با ابعاد بزرگ تر تورمالین، پدیده چشم گربه ای در آن نسبت به کریزوبریل که شاتویانسی ناشی از روتیل های سوزنی شکل است درشت تر به نظر می رسد.

تورمالین سنگی است که می تواند همانند الکساندریت یا برخی گارنت ها تغییر رنگ داشته باشد و در تورمالین سبز تیره و کروم دار زیر نور الکتریکی می تواند به قهوه ای قرمز تبدیل گردد. پلئوکروئیسم می تواند شاخص باشد تا حدی که اشعه عادی کاملا جذب گردد و اگر از جهت محور C ببینیم کریستال آن تقریبا سیاه رنگ به نظر می رسد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>