اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع عایق لوله بر اساس عملکرد و مواد عایق:

آنتروپی3

عایق گرما:
عایق گرما روی سطوح داغ سیستم لوله کشی استفاده می شود تا از هدررفت گرمای جریان سیال انرژی جلوگیری کند. بنابراین، هدف اصلی عایق لوله های گرم، حفظ حرارت است. پشم سنگ، پشم شیشه، سیلیکات کلسیم و غیره معمولاً به عنوان مواد عایق گرما استفاده می شود.

عایق سرما:
عایق سرما عایق مورد استفاده در سطوح سرد سیستم لوله کشی برای جلوگیری از افزایش گرما از جانب خارج است. فوم پلی اورتان، فوم پرلیت منبسط شده، فوم پلی استایرن منبسط شده و غیره از مواد عایق سرد مورد استفاده برای عایق سرما هستند.

عایق حفاظت شخصی:
عایق حفاظت شخصی برای جلوگیری از آسیب حرارتی اشخاص استفاده می شود. تمام سطوح لوله کشی در معرض بیش از 65 درجه سانتیگراد با عایق حفاظت شخصی پیاده سازی می شوند. مناطقی که توسط پرسنل ساخت و ساز یا عملیاتی قابل دسترس نیستند را می توان در معرض دید قرار داد. حفاظ فلزی مش باز، پشم سنگ و غیره به عنوان مواد عایق محافظت شخصی استفاده می شود.

معیار حفاظت شخصی این است که سطوح در معرض دید در 600 میلی متر افقی یا 2100 میلی متر عمودی از یک دسترسی معمولی، پیاده رو یا محل کار قرار دارند باید عایق شوند.

عایق صوتی:
عایق صوتی برای تمام لوله هایی که به عنوان منبع صوتی بالقوه در نظر گرفته می شوند ارائه می شود. هدف اصلی کاهش نویز (ارتعاش) تا حد قابل قبول است. حداقل ضخامت برای عایق صوتی معمولاً 75 میلی متر است. فوم آکوستیک، فایبرگلاس، فوم های پلی استر/پلی اورتان، پشم سنگ، وینیل انبوه و غیره به عنوان مواد عایق صوتی استفاده می شوند.

انواع عایق لوله بر اساس انواع مواد عایق
عایق الیافی: عایق الیافی از الیاف و رشته هایی با قطر کوچک تشکیل شده است که هوا را به خوبی تقسیم می کند. الیاف ممکن است عمود یا موازی با سطح عایق شده باشند و می توانند به هم چسبیده باشند یا نباشند.

الیاف رایج مورد استفاده در عایق لوله ها عبارتند از سیلیس، پشم سرباره، پشم سنگ و آلومینا سیلیس. در این میان، الیاف شیشه و پشم سنگ دو عایق لوله پرکاربرد از این نوع هستند. الیاف آن ها معمولاً برای یکپارچگی ساختاری با چسب های آلی پیوند می خورند.

عایق سلولی:
مواد عایق لوله سلولی شامل سلول های کوچک مجزا جدا شده از یکدیگر است. مواد سلولی معمولی که به عنوان عایق لوله استفاده می شود، شیشه یا پلاستیک های فوم دار مانند شیشه سلولی، فوم فنولیک یا لاستیک نیتریل است.

عایق گرانولی:
گره های کوچکِ دارای حفره ها یا فضاهای توخالی، عایق دانه ای یا گرانولی را تشکیل می دهند. از آنجا که گاز می تواند بین فضاهای منفرد منتقل شود، آن را یک ماده عایقی سلولی واقعی در نظر نمی گیریم. این نوع عایق به عنوان مواد خمیری یا ترکیب با چسب و الیاف تولید می شود.

گاهی اوقات این مواد تحت یک واکنش شیمیایی برای تشکیل عایق سفت و سخت قرار می گیرند. سیلیکات کلسیم و ورمیکولیت نمونه هایی از این نوع عایق ها هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>