اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مبدل حرارتی پوسته و لوله چیست ؟
«مبدل حرارتی پوسته و لوله» (Shell and Tube Heat Exchanger)، یکی از متداول ترین انواع مبدل های حرارتی است که معمولا در پالایشگاه های نفت و کارخانه های فرآیندی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

مکانیک14

این نوع مبدل، از یک مخزن تحت فشار (پوسته) و مجموعه ای از لوله های موازی نزدیک به هم (باندل) تشکیل می شود.

مبدل های حرارتی پوسته و لوله بر اساس اصول انتقال حرارت به روش هدایت گرمایی کار می کنند. با جریان یافتن سیالات درون لوله ها، انتقال حرارت از سیال گرم به سیال سرد و برعکس انجام می گیرد. به این ترتیب، سیال درون سیستم به دمای مورد نظر می رسد و برای استفاده مجدد از درون مبدل خارج می شود.

کاربرد مبدل های حرارتی پوسته و لوله چیست؟
مبد ل های حرارتی پوسته و لوله در خنک سازی، پیش گرمایش، تولید بخار، بازیابی بخار و عملیات های مشابه کاربرد دارند. از متداول ترین حوزه های کاربرد این مبدل ها می توان به صنایع به نیروگاهی، تأسیسات سرمایشی، سازه های آبی، کارخانه های کاغذسازی، سیستم های تبرید، داروسازی، تجهیزات هوای فشرده، رنگ کاری صنعتی، معدنکاری و متالورژی اشاره کرد.

انواع بسیار زیادی از مبدل های حرارتی پوسته و لوله در بازار موجود هستند. قابلیت ها، مزایا و محدودیت های هر یک از این مبدل ها با یکدیگر تفاوت دارند.

البته انعطاف پذیری بالا در طراحی این نوع مبدل حرارتی، امکان استفاده از آن در صنایع مختلف و شرایط عملیاتی متفاوت را فراهم می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>