اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

معرفی انواع ژیروسکوپ:
ژیروسکوپ های سیستم های میکروالکترومکانیکی (MEMS):
ژیروسکوپ های MEMS در اصل ژیروسکوپ های کوچکی هستند که در دستگاه های الکترونیکی یافت می شوند. این ژیروسکوپ ها بر اساس ایده آونگ فوکو ساخته شده اند و از یک عنصر ارتعاشی استفاده می کنند.

مکانیک28

ژیروسکوپ تشدید کننده نیمکره (HRG):
HRG همچنین به عنوان ژیروسکوپ لیوان نوشیدنی یا ژیروسکوپ قارچ شناخته می شود، این ژیروسکوپ از یک پوسته نازک نیمکره ای حالت جامد استفاده می کند که توسط یک تنه ضخیم ثابت شده است.

این پوسته که توسط نیروهای الکترواستاتیک ایجاد شده، توسط الکترودهایی که به طور مستقیم بر روی ساختارهای کوارتز ذوب شده و جدا شده قرار می گیرند، یک رزونانس خمشی منتقل می شود. خاصیت اینرسی امواج ایستاده خمشی به ایجاد یک اثر ژیروسکوپی کمک می کند.

ژیروسکوپ ساختار ارتعاشی:
این ژیروسکوپ همچنین به عنوان ژیروسکوپ کوریولیس ارتعاشی (CVG) شناخته می شود، ژیروسکوپ ساختار ارتعاشی یک ژیروسکوپ است که از یک ساختار ارتعاشی برای تعیین سرعت چرخش استفاده می کند.

ژیروسکوپ تنظیم شده پویا (DTG):
DTG یک روتور است که توسط یک لولای کلی با محورهای خمشی معلق شده است. سختی فنر خمشی مستقل از سرعت چرخش است. اما اینرسی پویا (از اثر واکنش ژیروسکوپی) از جیمبال، سختی منفی فنر متناسب با مربع سرعت چرخش را ایجاد می کند. بنابراین با سرعت خاصی، این دو گشتاور اثر یکدیگر را حذف کرده و روتور را از گشتاور آزاد می کنند و آن را به یک ژیروسکوپ ایده آل تبدیل می کنند.

ژیروسکوپ لیزری حلقه:
یک ژیروسکوپ لیزری حلقه ای از اثر سایناک برای محاسبه چرخش با اندازه گیری تغییر الگوی تداخل یک پرتو به دو نیمه، حتی زمانی که دو نیمه در جهت مخالف حلقه حرکت می کنند، استفاده می کند. در اثر سایناک، یک پرتو نور تقسیم می شود و دو پرتو به گونه ای ساخته می شوند که مسیری یکسان اما در جهت مخالف را دنبال کنند. در بازگشت به نقطه ورود، دو پرتو نور اجازه خروج از حلقه و ایجاد تداخل را دارند.

ژیروسکوپ فیبر نوری:
ژیروسکوپ فیبر نوری از تداخل نور برای تشخیص چرخش مکانیکی استفاده می کند. دو نیمه پرتوی تقسیم شده در یک سیم پیچ از کابل فیبر نوری به طول 5 کیلومتر در جهت مخالف حرکت می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>