اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ترانسمیتر فشار نسبی یا ترانسمیتر فشار گیج چیست ؟
«ترانسمیتر فشار گیج» (Gauge Pressure Transmitter)، وسیله ای است که به منظور اندازه گیری فشار سیالات نسبت به فشار محیط مورد استفاده قرار می گیرد.

مکانیک53

سنسور این نوع ترانسمیتر، بر خلاف ترانسمیتر فشار مطلق، در یک فضای کاملا بسته قرار ندارد. وجود یک مجرای متصل به محیط بیرونی ترانسمیتر (مانند تصویر زیر)، باعث قرارگیری سنسور در معرض فشار محیط می شود. در واقع، مبنای اندازه گیری فشار از صفر مطلق به صفر نسبی (فشار جو) تغییر می کند.

در این حالت، اعمال فشار سیال به سنسور، باعث ارسال سیگنال معرف فشار گیج به ترانسمیتر و تبدیل آن به سیگنال استاندارد می شود. اغلب سنسورهای مورد استفاده در ترانسمیترهای فشار نسبی، قادر به اندازه گیری حداکثر فشار 50 مگاپاسکال هستند.

ترانسمیترهای فشار گیج در مواردی مورد استفاده قرار می گیرند که نیاز به کنترل تغییرات فشار نسبت به فشار محیط باشد.

به عنوان مثال، تغییر فشار جو بر روی سطح مایع موجود در یک مخزن تأثیر مستقیم می گذارد. ترانسمیترهای فشار نسبی، امکان کنترل تغییرات سطح و تنظیم سیستم بر اساس فشار محیط را فراهم می کنند.

این ترانسمیترها در پزشکی نیز کاربرد دارند. از کاربردهای پزشکی ترانسمیترهای فشار گیج می توان به کنترل فرآیند خارج کردن مایعات از زخم بیماران، تنظیم فشار کپسول های اکسیژن و اندازه گیری فشار خون (ترانسمیتر فشار خون) اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>