اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ترانسمیتر فشار تفاضلی یا ترانسمیتر اختلاف فشار چیست ؟
ترانسمیتر اختلاف فشار، «ترانسمیتر فشار تفاضلی» (Differential Pressure Transmitter) یا ترانسمیتر DP، وسیله ای است که در اندازه گیری اختلاف فشار بین دو نقطه از سیستم مورد استفاده قرار می گیرد.

مکانیک54

ترانسمیتر فشار تفاضلی، پرکاربردترین و متداول ترین نوع ترانسمیترهای مورد استفاده در سیستم های کنترل سیالات است.

البته از نظر فنی، اغلب ترانسمیترهای فشار بر اساس اصول ترانسمیترهای اختلاف فشار کار می کنند. به عنوان مثال، در ترانسمیتر فشار گیج، فشار جو به عنوان مبنای اندازه گیری اختلاف فشار در نظر گرفته می شود.

در صورتی که در ترانسمیتر فشار تفاضلی، سنسور با اتصال به یک نقطه دیگر از سیستم، فشار آن نقطه را به عنوان مبنای اندازه گیری در نظر می گیرد.

ترانسمیتر فشار تفاضلی، معمولا برای کنترل افت فشار در سیستم های تصفیه آب، تأسیسات تهویه مطبوع، فرآوری مواد غذایی، داروسازی، کاغذسازی، پتروشیمی، پالایشگاه، نیروگاه ها، تجهیزات دریایی و زیردریایی به کار برده می شود.

این وسیله می تواند دیگر کمیت های فیزیکی نظیر چگالی، جریان، سطح و ویسکوزیته را اندازه گیری کند.

اجزای ترانسمیتر اختلاف فشار:
ترانسمیتر اختلاف فشار از المان های اولیه، المان های ثانویه و محفظه اصلی تشکیل می شود. المان های اولیه، وظیفه ایجاد اختلاف فشار در هنگام تغییر جریان سیال را برعهده دارند. از المان های اولیه مورد استفاده برای نصب و راه اندازی ترانسمیترهای فشار تفاضلی می توان به صفحه اوریفیس، لوله ونتوری یا لوله پیتوت، نازل، المان جریان لامینار و المان گوه ای اشاره کرد.

المان های ثانویه نیز اجزای مربوط به سنسورهای فشار هستند که با اتصال به دو نقطه از سیستم، سیگنال الکتریکی معرف اختلاف فشار را به محفظه اصلی ترانسمیتر ارسال می کنند. المان های موجود در محفظه اصلی نیز ضمن محافظت از اجزای ترانسمیتر، وظیفه تفسیر سیگنال های الکتریکی و ارسال آن ها را به شکل جریان استاندارد به واحد کنترل را بر عهده دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>