اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گارنت

این کانی بر اساس ترکیبات شیمیایی و با توجه به رنگ و تفاوت ضریب شکست خود دارای دو دسته و چندین زیر گروه هستند که به توضیح آنها می پردازیم:

سنگ گارنت پیروپ (Pyrope)

سنگ گارنت پیروپپیروپ برگرفته از واژه یونانی pyrpos به معنی "آتشین" بوده و رنگ آن قرمز مایل به نارنجی، قهوه ای مایل به قرمز تا قرمز تیره و یا بنفش این کانی است. رنگ آن به علت وجود منگنز Mg در ترکیب سیلیکاته آن است. پیروب به صورت بلور شفاف تا نیمه شفاف بوده و از نظر ظاهری و همچنین تشابه رنگ ممکن است با گارنت آلماندین و اسپینل، یاقوت سرخ و یاقوت مصنوعی، شیشه و تورمالین اشتباه شود.این کانی در شیست ها و سنگهای تشکیل شده در فشار و حرارت بالا در مناطقی مانند ایالات متحده، چکوسلاواکی، معادن الماس آفریقای جنوبی، سری لانکا، برزیل، تانزانیا، استرالیا و زامبیا یافت می شود.

سنگ گارنت آلماندین (Almandine)

سنگ گارنت آلماندیننام آلماندین از مکانی در آسیا که به آلاباندا گرفته شده است که در گذشته سنگهای گارنت را در آن مکان تراش و صیقل می دادند. آلماندین دارای رنگ قرمز تیره تر از قرمز خونی بوده؛ ساختار آن آهن و آلومینیوم و رنگ قرمز آن ناشی از عنصر آهن است. در تجارت با نام "گارنت آفریقایی یا موزابیک" شناخته می شوند.

وزن مخصوص آلماندین از پیروب بیشتر بوده و به دلیل تشابه نوع خالص آنها فقط با اندازه گیری وزن مخصوص می توان آنها را از همدیگر تشخیص داد. این کانی به وفور در سنگهای دگرگونی و در مناطقی مانند سریلانکا، هند(باکیفیت)، افغانستان، برزیل، اتریش و چکسلواکی یافت می شود. آلماندین های اسکاتلند غیر شفاف و کوچک می باشند.

سنگ گارنت رودولیت (Rhodolite)

سنگ گارنت رودولیتاز نظر شیمیایی رودولیت مابین پیروب و آلماندین با نسبت دو به یک است و در واقع یک نام تجاری برای توصیف انواع زیادی از گارنت های بنفش تا سیری متوسط رنگ می باشد. نام رودولیت معمولا به یاقوت قرمز سیلان که از واژه یونانی "rhodonlithos" یا سنگ رز مانند است مشتق شده است.

سنگ گارنت اسپسارتین (Spessartine)

سنگ گارنت اسپسارتیننام این کانی از شهر اسپسارت (Spessart) در آلمان که برای اولین بار در آنجا یافت شده گرفته شده است. این کانی کمیاب به صورت حفره های بسیار و رنگ نارنجی پر رنگ تا صورتی - نارنجی یا زرد مایل به قهوه ای دیده می شود.گارنت اسپسارتین بسیار شبیه دسته هسونیت است. نمونه های با کیفیت آن در آلمان و ایتالیا، سریلانکا و برمه، برزیل، آمریکا سوئد و جمهوری مالاگاسی وجود دارد. در برزیل نمونه های باکیفیت آن با رنگ تیره وجود دارد و در جواهر سازی بکار برده می شود.

سنگ گارنت یوواروئیت (Uvarovite)

سنگ گارنت یوواروئیتنام یوواروئیت از سیاستمداری ثروتمند در روسیه به نام Count Uvarove گرفته شده که درباره سنگ گارنت تحقیق نموده است. این کانی یکی از کمیاب ترین و بهترین گونه های گارنت است که فقط به رنگ سبز شبیه زمرد به علت وجود عنصر کرومیوم دیده می شود. به علت کوچک بودن کریستال های آن کمتر در جواهرسازی استفاده می شود. از منابع آن می توان به فنلاند، ایتالیا، روسیه، ترکیه، آمریکا و آفریقای جنوبی اشاره کرد.

سنگ گارنت آندرادیت (Andradite)

این نوع کانی که به وفور یافت می شود از نام دانشمند کانی شناس پرتغالی به نام آندرا J.B.Andrade گرفته شده است. رنگهایی نظیر زرد، سبز، قهوه ای تا سیاه از مشخصه آن است. این کانی در مکزیک، سوئیس، ایتالیا، گرین لند و آمریکا وجود دارد.بر طبق رنگ آندرادیت ها به سه گونه تقسیم بندی می شود:

1- سنگ گارنت ملانیت (Melanite)

سنگ گارنت ملانیتنوعی آندرادیت سیاه رنگ است که به عنوان بدل الماس استفاده می شود. سنگهای سیاه در صنعت جواهر بسیار نادر بوده که ملانیت یک نمونه مشهور از این نظر می باشد. به دلیل تیتان در آن با ترکیبات آهن جایگزین شده و رنگ سیاه را شامل می شود.

2- سنگ گارنت توپازولیت (Topazolite)

سنگ گارنت توپازولیتنوعی آندرادیت است که به رنگ های زرد تا زرد قهوه ای دیده می شود. به دلیل تشابه خود با سنگ توپاز، توپازولیت نامیده می شود.

3- سنگ گارنت دمانتوئید (Demantoid)

گارنت دمانتوئیدگارنت دمانتوئید نوعی آندرادیت سبز رنگ، با جلای الماسی است و یکی از کمیاب ترین و ارزشمندترین انواع خانواده گارنت در جواهرات قیمتی است. نام آن برگرفته از dutch demant به معنای الماس مشتق شده است. به دلیل اهمیت و وجود این نوع گوهرسنگ در ایران چندی پیش مقاله ای کامل تحت نام گارنت سبز دمانتوئید نوشتیم.

در کوهستان اورال در روسیه مرکزی برای نخستین بار یافت شد و با برش برلیانی خود در میان مردم و طراحان جواهر و کلکسیونرها محبوبیت یافت. مهم ترین ذخایر برای دمانتوئیدهای باکیفیت کوه های اورال است. همچنین در زئیر و کره یافت می شود، اما با کیفیت پائین تر. در ایران نیز مقادیر کمی از آن یافت می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>