اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گارنت

گارنت دمانتوئید که به عنوان کمیاب ترین و با ارزش ترین سنگ خانواده گارنت معرفی می شود، اول بار در قرن نوزدهم در روسیه به دست آمد. در سال 1954 نیل گوستاف نوردنسکیلد، متخصص کانی شناسی، این گوهر را به عنوان انواع گارنت آندرادیت شناسایی کرد. این سنگ از چنان برلیانسی و دیسپرژن و "آتش" استثنایی برخوردار بود که سبب شد وی نام آن به "شبیه الماس" (Demantoid = like diamond) نامگذاری کند. واژه demantoid، از ریشه "demant" در فرانسوی، به معنای الماس است.

تا مدت زمانی طولانی روسیه تنها منبع این گوهر کمیاب بود؛ اما به دلیل تولید پائین، سنگ گارنت دمانتوئید معمولا در جواهرات قیمتی و آنتیک به کار می رفت. در سال های 1990 منابع جدیدی کشف شدند ولی گارنت دمانتوئید یک گوهر سنگ مطلوب و همچنان گران بها باقیماند.

دمانتویید یک سنگ قیمتی محبوب در دوره (Belle Époque (1915-1990 به ویژه در جواهرات Art Nouveau بود. تزارهای روسیه به این گوهر توجه ویژه ای داشتند. جالب اینجاست که جورج فردریک کونز، کانی شناس، گوهرشناسی و نویسنده، نایب رئیس تیفانی از نیویورک، که از سال 1879 تا زمان مرگ در سال 1932، یکی از طرفداران بزرگ گارنت های دمانتوئید بود و گفته می شود در آن زمان که هرچقدر راف دمانتوئید را که می توانست به دست آورد خریداری می کرد.

گارنت سبز دمانتوئید گوهر سنگی با رنگ سبز درخشان و یکی از انواع گارنت آندرادیت است که خواص رنگ سبز خود را مدیون حضور مقادیر بسیار کمی کرومیوم و آهن فریک می باشد. دمانتوئید در سنگهای آذرین که در اعماق زیاد زمین قرار دارند، سینیت ها، سرپانتینیت ها، شیست ها، سنگ های آهکی بلورین و اسکارن ها تشکیل می شوند.

گارنت دمانتوئید با گرانترین قیمت در بین تمام گارنت ها، با قیمت هایی مشابه قیمت های خوب تساووریت (گارنت سبز دیگر) است. اما مانند همه سنگهای قیمتی دیگر، سنگهایی با کیفیت پایین (یعنی با کیفیت غیر گوهری) ممکن است با قیمت چند دلار در هر قیراط قابل خرید باشد. چنین سنگهایی به طور کلی پاک و شفاف نیستند. قیمت گارنت دمانتویید با توجه به اندازه و کیفیت بسیار متفاوت است. در بازار خرده فروشی، ممکن است یک دمانتویید باکیفیت و رنگی قوی و درشت دارای قیمتی معادل 10,000 دلار آمریکا نیز برسد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>