اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گارنت

گارنت دمانتوئید معمولا پاک است ولی می تواند دارای اینکلوژن های دم اسبی - موج دار، طلایی و رشته ای باشد. گارنت های دمانتویید روسی اغلب حاوی اجزا کریزوتیل است هستند که نوعی آزبست است. اینکلوژن دم اسبی که نامش به دلیل شباهتش به دم اسب گرفته شده با رقص زیبای رشته مانند منحنی خود اغلب اوقات با چشم غیر مسلح و متمایل به رنگ زرد پدیدار است، جوری گویی که از درون سنگ بیرون زده اند.

البته چنین اینکلوژنی در همه دمانتویید های روسی نیست و همچنین در نمونه های ایتالیا و ایران نیز می توان این نوع اینکلوژن دم اسبی را یافت که به دلیل شرایط زمین شناسی و خاستگاه سرپانتین بودن آن ناحیه ها است. من این ویژگی را در برخی از گارنتهای دمانتویید کرمان به صورت واضح دیده ام. این نمونه گارنت ها حتی می توانند ارزشمند تر هم باشند. در گوهرشناسی وجود چنین اینکلوژنی به معنی "طبیعی بودن منشا دمانتوئید" است.

سنگ گارنت سبز دمانتوئید گونه ای محبوب به ویژه در هنر جواهرسازی مدرن است. این گوهر نمونه مصنوعی (سینتتیک) ندارد. به روش گرمایی رنگ آن را بهبود می بخشند که بادوام و غیر قابل تشخیص می باشد.با این وجود، انواع سبز رنگ گارنت سینتیک معروف به (YAG (Yttrium aluminium garnet به عنوان جایگزین دمانتوئید می تواند استفاده شود. من در بازار برخی از پریدوت ها را دیده ام که تحت عنوان دمانتویید فروخته میشدند!

درواقع زبرجد می تواند بدل خوبی از دمانتوئید باشد با این حال جلای و درخشندگی پایین آن نسبت به دمانتوئید می تواند نشانه احتیاط برای خرید باشد. همچنین کوبیک زیرکونیا، مواد گلس نانوسیتال و.. می توانند بدل این سنگ باشند. از نظر بهسازی برخی ازگارنتهای دمانتوئید را با حرارت دهی بهسازی می کنند که البته شرایط آنها پایدار می ماند.

بلورهای سنگ گارنت دمانتوئید معمولا کوچک هستند و سنگ های بزرگ تر از 10 قیراط بندرت به دست آمده است و سنگ های با تراش فست بزرگ تر از یک قیراط نیز کمتر دیده می شوند. بزرگ ترین دمانتوئید به دست آمده از ناحیه اورال روسیه، وزنی معادل 252.5 قیراط یا 50.5 گرم داشته است. در انستیتو اسمیتسونین در واشنگتن دی سی، یک قطعه نگین دمانتوئید با تراش فست به وزن 11.24 قیراط به نمایش گذاشته شده است. در حقیقت، دمانتوئید امروزه یکی از کمیاب ترین گوهرسنگ های رنگین محسوب می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>