اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آکوامارین

به طور کلی هرچه رنگ سنگ آکوامارین تیره تر باشد قیمتی تر است ولی از آنجایی که بلورهای درشت آکواکارین کمیاب نیستند قیمت این گوهر به جز نوع رنگ نفیس آن چندان بالا نیست و حتی جزو جواهرات ارزان قیمت می باشد. نگین های یک قیراطی با کیفیت معمولی آن چند دلار بیش نیست. حتی نوع گرانبهای آن نیز نسبت با زمرد خوب نمی تواند رقابت کند.

باربوت (Barbot) جواهرساز فقید فرانسوی در کتابهایش نقل می کند که یک آکوامارین با وزن 10 کیلوگرم داشته که قیمت آن فقط 65000 دلار بوده. در سال 1811 نیز بلور زیبای سبز چمنی از بریل به وزن 15 پوند در ایالت میناس نواس برزیل یاف شد. حال تصور کنید همین مقدار زمرد چقدر ارزش خواهد داشت!

معادن سنگ آکوامارینمعادن آکوامارین مانند سایر کانی های خانواده خود در تمامی قاره ها یافت می شوند. ذخایر بااهمیت آن در برزیل، باهیا، جمهوری مالاگاسی، افغانستان، تانزانیا، پاکستان و روسیه هستند. در کوه های اورال روسیه و دیگر نقاط سیبری به وفور یافت می شود که بیشتر آنها همراه توپاز می باشند.

یکی از بزرگ ترین این معادن در معدن کاراکورام پاکستان می باشد. حضور آکوامارین در معادن ثانویه، همانند قلوه سنگهای جواهر گونه، بسیار نادر است. در برزیل این کانی همراه با کریزوبریل، توپاز سفید یا آبی و یا به صورت فلوه سنگ های کوچک در معادن ثانویه در شمال شرقی ایالت میناس جراس یافت می شود.در ماداگاسکار حدود 50 معدن از آن وجود دارد. در ایران نیز در خراسان رضوی در گناباد و در حوالی مشهد از آن پیدا شده است و اکتشاف آن در دستور کار دبیرخانه مشهد شهر جهانی صنایع دستی گوهر سنگها قرار دارد.

بهسازی آکوامارین سبز رنگدر بازار جواهرات نگین های آن غالبا به صورت آبی کمرنگ دیده می شوند که با فراوری حرارتی پیشرفته معمولا ته رنگ سبز آن حذف می شود.بعضی از بریل های زرد و سبز را با حرارت دهی می توان به آکوامارین آبی تبدیل کرد. بریل هایی که رنگ آنها کیفیت پایین تری دارند می توان با حرارت دهی تا دمای 400 درجه سانتیگراد می توان به آبی سیر و مرغوب تری رسید.

فقط انواع با کیفیت آن را در انگشتر سازی روی پایه باز سوار می کنند. درخشش و رنگ بریل ها را معمولا با گذاشتن آن درون فویل در زیر نگین بهبود می بخشند. در این روش نگین آن را روی فویل نقره ای و یا در قابی با روکش تیره قرار می دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>