اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آمیتیست

سنگ آمیتیست یکی از زیباترین کانی ها به علت رنگ بنفش خود است. از نظر یونانیان باستان با باکوس خداوند عشرت و میگسارى؛ اسطوره یونان و رم مرتبط است. در افسانه های دیگر از خواص سنگ آمیتیست در جنگ، طلسم و یا دفع شر استفاده می کردند. برای قرنها پادشاهان به خصوص در اروپا قطعات با کیفیت آن را همراه لعل و یاقوت سرخ در تاج خود قرار می دادند.

حتی در زمان روم و یونان باستان، اشراف زادگان و سیاستمدارن به دلیل خواص سنگ آمیتیست در این مورد یک قطعه از آن را درون لیوان شراب خود می گذاشتند. برخی نیز رنگ جام خود را بدین منظور از جنس این کانی ساخته و یا به این نشانه لیوان را به رنگ بنفش در می آوردند.

این سنگ دارای تاریخی طولانی با آداب و رسوم ادیان و فرهنگ های مختلف دارد. در کتاب باستانی "مردگان مصر" از خواص آمیتیست آموزش هایی برای نحوه برش آن به شکل قلب و قرار دادن آن در بدن مرده نوشته شده است؛ بر طبق اعتقاد این روش باعث می شود فرد برای گذار به عالم دیگر در آرامش مسیر خود را طی کند!

آمیتیست سنگی شفاف با سختی 7 در مقیاس موس و جزو پرطرفدارترین نوع در خانواده کوارتز می باشد. رنگ این گوهر به علت ترکیبات ناخالصی آهن دار است. این گوهر معمولا به صورت کریستال شش وجهی یافت می شود و در سنگهای آذرین و دگرگونی، به ویژه گرانیت و گنیس (سنگ جرقه) رشد می کند.

گونه ای از این سنگ به نام آمیتیست کوارتز وجود دارد که نوع فشرده ای از از کریستال های کوچک بنفش که همراه با آن استخراج می شود ولی فاقد بلورهای درشت است. این گونه به صورت لایه لایه و متناوب از آمیتیست و کوارتز شیری رنگ و اغلب به صورت ژئود تشکیل شده است و اغلب در کارهای هنری یا مهره های تسبیح کاربرد دارد. نمونه های پولیش شده با خطوط سفید و کوارتز V شکلی نیز وجود دارد که نسبتا کوچک و بدون شکل کریستالی اند که با نام "chevron" مشهور هستند.

رنگ سنگ آمیتیستسنگ آمیتیست در سایه رنگهای ارغوانی روشن تا بنفش پر رنگ دیده می شود. رنگ بنفش آمیتیست ناشی از ملحق شدن مقدار ناچیزی عنصر آهن در هنگام رشد بلور کوارتز می باشد. سپس اشعه های گاما که با مواد درون سنگ میزبان به بلور ساطع می شوند موجب شده که آهن در معرض تشعشع به رنگ ارغوانی یا بنفش درآید. این سنگ دارای پدیده دورنگی ضعیفی است و معمولا به صورت بنفش و قرمز مایل به ارغوانی خود را نشان می دهد. رنگ های بنفش سیر تا ارغوانی آن معمولا در بازار جهانی دارای قیمت بالاتری هستند.

تصویر پرازیولیت که با نام آمتیست سبز رنگ فروخته شده و با حرارت دهی این رنگ به دست آمده است.
جالب است بدانید که در بازار امتیست به رنگ سبز نیز فروخته می شود که معمولا با حرارت دهی امتیست در بالای 500 درجه سانتیگراد به دست می آید و در حقیقت اسم اصلی آنها پرازیولیت (prasiolite) و نوعی کوارتز است. این رنگ می تواند در دمای 150 سانتیگراد از بین برود.

برخی از کوارتز های سبز در طبیعت یافت شده ولی اغلب آمیتیست های سبز رنگ در بازار جواهرات به وسیله عملیات حرارتی به دست می آیند که بیشتر آنها نیز از برزیل هستند.وقتی کریستال امتیست حرارت (حدود 470 تا 750 درجه سانتیگراد) ببیند اغلب به رنگ زرد، قهوه ای و نارنجی تبدیل می شود. اما وقتی حاوی مقداری زیادی عنصر آهن (Fe2+) باشد به رنگ سبز در می آید.آمیتیست قهوه ای زیباهمچنین نوع رنگ قهوه ای یا به رنگ چایی آن که به Tea color معروف است نیز بسیار زیبا می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>