اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یاقوت

معادن مهم سنگ یاقوت کبود عبارت اند استرالیا، برمه، سریلانکا، تانزانیا، هندوستان(کشمیر)، تایلند و در نهایت ماداگاسکار که یکی از غنی ترین آنها می باشد. البته معادن کم اهمیت تری نیز در کشورهای برزیل، کامبوج، کنیا، مالاوی، زیمبابوه، ایالات متحده و فنلاند یافت می شود. برای تعیین منشا یاقوت کبود به این نقاله مراجعه کنید. در ادامه با خصوصیات این معادن مشهور آشنا می شویم:

سفایراز گذشته در سریلانکا شناخته شده بوده و ذخایر آن در قسمت جنوبی غربی این جزیره قرار دارند. این ذخایر در زبان محلی با نام "ایلام" مشهورند. بلورهای یاقوت این منطقه معمولا به رنگ آبی روشن با زمینه بنفش دیده می شوند. انواع سفایر زرد، سبز، نارنجی، صورتی، قهوه ای، بی رنگ و با پدیده آستریوم و یا چشم گربه ای نیز یافت می شود. سفایر رنگ نفیس سیلان در حال حاظر از اندک معادن موجود از آن تامین می شوند.

یاقوت های کبود برمه (میانمار)

در ناحیه موگوک در برمه میانمار کانی های ارزشمندی مانند سفایر، یاقوت سرخ و اسپینل یافت می شود. سنگها مادر این کانی ها پگماتیک است. سفایرهایی از رنگ آبی سیر تا بنفش روشن و گاهی نیز متمایل به تیره وجود دارند.

سافیر سیاه در معدن های Nam Prao تایلند

در تایلند نیز دو معدن بزرگ سفایر وجود دارد که سنگ میزبان آنها بازالت رگه دار است. البته از مخازن رسوبی نیز بهره برداری می شود. بلورهای سفایر آن به رنگ آبی سیر متمایل به سبز وجود دارد. همچنین سفایراستار نیز در این مکان یافت می شود.

یاقوت های کبود کشمیر هندوستان

یکی از مرغوب ترین بلور های کبود از معادنایالت کشمیر هندوستان استخراج می شوند. امروزه ذخایر آن از 140 سال گذشته تا به امروز رو به کاهش بوده و امروزه سنگ یاقوت کبود کشمیری که در بازار فروخته می شود در اصل از برمه آمده اند.

یاقوت کبود تانزانیا

در تانزانیا هم درکنار سفایر، روبی نیز استخراج می شود. پیروتیت و محتویات مایع نیز مشخصه این نوع سفایرمی باشند.

یکی از مناطق غنی از سافیر در ماداگاسکار

از سال 1994 تا به امروز با کاهش عرضه سفایر و جواهرات از سریلانکا که به دلیل مشکلات سیاسی به وجود آمده است، یاقوت های کبود ماداگاسکار پا به بازار جواهرات گذاشته است. کشف معدن جدیدی در جنوب ماداگاسکار که حاوی بهترین نوع سفایرهای جهان می باشد باعث هجوم صدها هزار نفر به جزیره ای که قبلا انگشت شمار در آن منطقه زندگی می کردند شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
زلمی :
سلام برشما من یک مقدار سفایر دارم چطور به بازار جهانی بفروش برسانم در این قسمت همکاری شمارا میخواهم وهمچنان معدن سفایر را نیز دارم . معدن سفایر در افغانستان است
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>