اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عقیق

درصورتی که اونیکس سیاه طبیعی که مانند عقیق زیرگروه کلسدونی هست، اغلب نور رو عبور نمی دهد و اوپک است. مگر اینکه زیر لبه آن نور بزنید که سطح مقطعش نازک وشاید مقداری نور را عبور دهد. اما اغلب عقیق رو میان در محلول کربن رنگ می کنند که آن هم اگر درست انجام شود نور را عبور نمی دهد!

اگر هم بد انجام شود و رنگ به مغز سنگ نرسد زیر نور احتمالا مقداری طیف قرمز رنگ میبینید یا اینکه با اینکه سیاه است نوار های معروف عقیق روشن می شوند که غیر طبیعیست. در مورد اینکه چطور این مورد را تشخیص دهید این مورد تست نکرده ام ولی شاید تماس طولانی با الکل بتواند حقیقت را آشکار کند.

حالا جاسپر سیاه که آن نور رو عبور نمیده رو چیکار کنیم؟ پاسخ اینکه از نظر ظاهری به نظرم تفاوت جاسپر از نظر بافت با اونیکس مشخصه و اگر این دو را در دستتان بگیرید می توانید متوجه شوید که اونیکس به نظر بافت نرم تری دارد.تشخیص عقیق اصلدر مرحله اول بهتر است به یک سنگ شناس و متخصص جواهرات مراجعه کنید و از او راهنمایی بخواید. گاهی تشخیص اینکه سنگی رنگ شده یا مصنوعی ساخته شده برای حرفه ای ها نیز مشکل است.

مخصوصا اینکه سنگ عقیق انواع و اقصام مختلفی دارد. اولین روش برای تعیین طبیعی بودن این گوهر تست کردن درجه سختی آن است. همانطور که می دانید درجه سختی این کانی بین 6.5 - 7 درجه مو است. از آنجایی که گونه های مصنوعی بافت نرم تری نسبت به نوع اصیل خود دارند پس با کشیدن سنگ هایی مثل یشم (که درجه سختی ای برابر با سنگ عقیق دارد) روی سنگ مصنوعیمان باید خش روی آن بیاندازد.

نکته مهم اینکه در حالت مساوی نوع بدلی آن معمولا سبک تر از نوع اصل و طبیعی خود است. که این مربوط به چگالی مولکول های خود است. از نظر رنگ نیز معمولا گونه های طبیعی رنگ شفاف تری و رگه های واضح تری برخوردارند و مثلا لکه های قرمز روی نوار های ان واضح تر می باشند. انتهای نوع مصنوعی دارای الگوی گلبرگی است.

همچنین نوعی که مثلا یک دست قرمز روشن مثل یک گوی شیشه ای یا اینکه خیلی مات باشد مشکوک می باشد زیرا عقیق های طبیعی دارای شفافیت یکسانی نیستند و بی نظمی هایی از نظر شفافیت و رنگ یا رگه های خود دارند. برای آشنایی با انواع عقیق های رنگ شده و نحوه تولید آنها می توانید به قسمت بهسازی سنگهای قیمتی مراجعه نمایید.

سنگ های عقیق یافت شده از معادن کشور یمن هیچ تفاوتی از لحاظ کیفیت و کمیابی نسبت به عقیق های سایر مناطق جهان ندارند! اما به دلیل بعضی روایات دینی ذکر شده استفاده این سنگ برای مسلمانان دارای ارزش معنوی بالاتری نسبت به عقیق های دیگر دارد. شاید بهتر باشد ما از کالای ایرانی حمایت و برند خود را به جهان معرفی کنیم تا یک سنگ عقیق به ظاهر یمنی که فقط اسباب کاسب کاران جهت فروش بیشتر شده است.

بسیاری از عقیق های یمنی بعد از استخراج آنها را به وسیله حرارت دهی بهسازی می کنند. در ویدئو زیر که درباره استخراج عقیق یمنی از کوه های استان ذمار می باشد این مطلب گواه همین مورد است. بسیاری از انگشترها و نگین های عقیق یمنی در بازار ایران نیز یا همان عقیق خراسان اند یا عقیق یمنی حرارت دیده شده. بنابراین بهترین عقیق از مناطق مختلف ایران مانند: عقیق های خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و.. می باشند که می توانید به صورت طبیعی راف آنها را خریده و به تراشکار بدهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>