اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

زمرد

گفته می شود که در ابتدا اشتباها تصور می شد همه زمردهای تراپیچ از موزو (Muzo) در مرز غربی حوضه آبخیز کوردیلرا و چیوور در مرز شرقی هستند. بعدا مشخص شد که در واقع، Peña Blanca، همچنین در مرز غربی حوضه کوردیلرا، منطقه فروافتاده که رسوبات در آن تجمع یافته اند، ذخایر واقعی زمردهای تراپیچ چیوُر می باشد.

البته زمردهای تراپیچ در کوسکوئز و همچنین در مرز غربی یافت شده اند، اما هرگز توسط زمین شناسان شرح داده نشده اند. لازم به ذکر است که تا کنون زمردهای تراپیچ در ضلع شرقی چیوُر، گاچالا یا ماکانال یافت نشده اند.

پیشرفتهای اخیر در درک شکل گیری آنها توضیحی عمیق برای شکل گیری این شگفتی های زمین از جمله بررسی سه بعدی پتروگرافی بلورهای آنها با پیشینه کامل تاریخی، زمین شناسی، کانی شناسی، گوهرشناسی و بلورشناسی ارائه می دهد. دو نمونه از بلورهای زمرد چرخ ارابه ای غیر کلمبیایی نیز گزارش شده است، یکی از ایالت گوییاس برزیل و دیگری از منطقه مانانجاری در ماداگاسکار (13.74 قیراطی) اما نمی توان آنها را با نمونه های کلمبیایی مقایسه کرد زیرا شکل گیری زمین شناسی آنها ناشناخته است.

در حالی که اکثریت قریب به اتفاق زمردهای تراپیچ با روشهای سنتی بهسازی شده و پاکی آنها بهبود می یابند، گاهی نمونه های بسیار نادری مانند این زمرد تراپیچ بسیار نادر 6.97 قیراطی نوع "معکوس" دیده می شوند این زمرد نادر متعلق به کلکسیون " The Rainbow" بوده که توسط آزمایشگاه AIGS تحت مدیریت دکتر دیتمار شوارتز به عنوان بدون بهسازی تأیید شده است.

"طرفداران زمرد دیر یا زود خود را در جستجوی یک تراپیچ زیبا برای مجموعه خود می بینند. در حالی که رنگ سبز مایل به آبی و بافت آن شما را تحت تأثیر قرار می دهد، هندسه شش یال و هگزاگونال مرکزی عقل را به تحسین از طراحی طبیعت وا میدارد. از میان همه علوم، "گوهرشناسی" خود را بیش از مراحل تجزیه تحلیلی و فکری که در علم رایج است، معطوف می گرداند. در حالی که علم از سلیقه و زیبایی شناسی اجتناب می کند، هدف مطالعه گوهر شناسی یک گوهر، چیزی کمتر از زیبایی، جذابیت، نامتناهی بودن، نادر بودن، منحصر به فرد بودن، تمامیت، کمال رنگ و ظرافت نیست: همه غیرقابل اندازه گیری و فراتر از حوزه علم است.

اولین استفاده از زمرد تراپیچ در جواهرات در انگشتر طلای اوایل قرن نوزدهم توسط یک هنرمند ناشناس ساخته شده که متعلق به یک کشیش و شاعر " چانسی هیر تاونشند" بوده و وی آن را به موزه V&A در لندن به ارث گذاشته شده بود. یک قطعه زمرد تراپیچ 172.5 از معدنMuzo کلمبیا متعلق به مجموعه ویکتور کارانزا به قیمت 140,500 دلار آمریکا در حراجیHeritage، نیویورک، در مه 2012 به فروش رسید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>