اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کربنات

این ترکیب به عنوان یک عامل ور آورنده در خمیرمایه هنگام تهیه انواع مختلف کالاهای پختنی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده باعث ایجاد یک خمیر پف دار می شود که برای تهیه انواع نان ها، کراکر و برخی کلوچه ها بسیار مناسب است.

بی کربنات آمونیوم به طور معمول در کالاهای پخته شده کوچک مورد استفاده قرار می گیرد زیرا می تواند به سرعت باعث پراکنده شدن و تبخیر گاز آمونیاک درون ماده پخته شده شود. اگرچه در طی فرآیند پخت، ممکن است رایحه آمونیاک وجود داشته باشد، اما هنگام خوردن آن باقی نمی ماند و در کالاهای پخته شده مورد توجه قرار نمی گیرد.

نتیجه استفاده از بی کربنات آمونیوم در یک کالای پختنی بافتی سبک، ترد و تا حدودی نرم خواهد بود. این ترکیب امروزه با بیکینگ پودر یا جوش شیرین جایگزین می شود با این حال، هنوز هم استفاده از بی کربنات آمونیوم واقعی توسط افرادی که می خواهند بافت سبک تر یا تردتری داشته باشند ترجیح داده می شود.

این ترکیب هنگامی فعال می شود که به مخلوط خمیر یا خمیر مایه اضافه شود و در دمای اتاق گرم شود یا پخته شود، زیرا گرما مهم ترین عامل فعال کردن واکنش شیمیایی و تولید گازها است که باعث پف کردن کالاهای پخته می شود.

این ترکیب به عنوان کود و تقویت کننده خاک مورد استفاده قرار می گیرد هرچند به عنوان کود قابل رقابت با سایر ترکیبات آمونیوم دار نیست. در گذشته این ماده به عنوان کود نیتروژن دار ارزان قیمت مورد مصرف قرار می گرفت اما به دلیل کیفیت پایین و ناپایداری با اوره جایگزین شد.

این ماده در صنایع کشاورزی و در آزمایشگاه ها به عنوان شناساگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. آمونیاک خشک همچنین به عنوان پاک کننده و از بین برنده رسوب کلسیم در لوله های مبدل های حرارتی و بویلرها استفاده می شود. اگر لایه رسوب خیلی ضخیم باشد مخلوط آمونیوم بی کربنات و هیدروکلریک اسید رقیق برای رسوب زدایی استفاده می شود.

آمونیاک خشک در رنگ های مصنوعی خوراکی مورد استفاده در نوشیدنی انرژی زا، ادویه، غلات صبحانه، بستنی و بستنی یخی، ژله، چیپس، پفیلا، سس، محصولات کنسروشده و غیره) استفاده می شود. در صنایع آرایشی- بهداشتی از این ترکیب برای متعادل کردن pH محیط واکنش و به عنوان عامل بافرکننده مورد استفاده قرار می گیرد.

از این ترکیب برای تهیه محلول های بافر استفاده می شود تا در حین تصفیه شیمیایی مانند کروماتوگرافی مایع با عملکرد بالا، کمی قلیایی شوند. از آنجا که این ماده کاملا به ترکیبات فرار تجزیه می شود، این امر باعث به دست آوردن ترکیب مورد نظر توسط فرآیند انجماد خشک می شود. بی کربنات آمونیوم نیز یکی از اجزای اصلی شربت سرفه خلط آور است.

آمونیاک خشک همچنین در تولید لاستیک اسفنجی، صنایع دارویی، سرامیک سازی، صنایع پلاستیک و کائوچو دباغی چرم، سنتز کاتالیست، نمک های آمونیوم، ترکیبات اطفا حریق، تولید مواد ضد حریق و لباس های مخصوص آتش، برای گریس زدایی محصولات و در تولید محصولات لبنی منجمد مورد استفاده قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>