اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نفت

تقطیر جزء به جزء یا فرکشنال یکی از روش های جداسازی اجزای نفت خام به مخلوط های ساده تر و مفیدتر است. از این روش می توان استفاده کرد زیرا هیدروکربن های مختلف موجود در نفت خام دارای نقطه جوش متفاوتی هستند.

در این روش نفت خام گرم شده و وارد یک ستون بلند می شود که در پایین داغ است و به سمت بالا سردتر می شود. بخارات حاصل از نفت از طریق ستون بالا می روند و به محض خنک شدن متراکم می شوند و مایعات در ارتفاعات مختلف از ستون خارج می شوند.

مولکول های کوچک هیدروکربن دارای نیروهای بین مولکولی ضعیفی هستند، بنابراین دارای نقاط جوش پایین هستند. آنها متراکم نمی شوند، اما ستون را به شکل گاز ترک می کنند. مولکول های هیدروکربن با زنجیره طولانی دارای نیروهای بین مولکولی قوی تری هستند، بنابراین از نقاط جوش بالایی برخوردار هستند. آنها ستون را به صورت قیر مایع داغ ترک می کنند.

فرآیند تقطیر فرکشنال نسبتاً ساده اما روشی قدرتمند است که تمام اجزای مختلف و پیچیده نفت خام را از هم جدا می کند. با کاهش دما در بالای ستون تقطیر هیدروکربن های خاص شروع به متراکم شدن در سطوح مختلف می کنند. هر کسری که در یک سطح مشخص متراکم شود، شامل مولکول های هیدروکربن با تعداد مشابه اتم کربن است که به آنها برش می گویند.

این "برش" های نقطه جوش اجازه می دهد تا هیدروکربن های مختلف طی یک فرآیند جدا شوند و این خنک شدن با افزایش ارتفاع برج است که امکان جدا شدن آنها را فراهم می کند.پس از این تصفیه اولیه با روش تقطیر جزء به جزء، سوخت های منفرد ممکن است برای از بین بردن هرگونه آلودگی یا مواد نامطلوب یا برای بهبود کیفیت سوخت از طریق کراکینگ بیشتر تصفیه شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>