اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بلبرینگ

به طور کلی روانکاری با گریس به طور قطع ساده ترین و کارآمدترین انتخاب است زیرا کلیه کارکردهای ذکر شده در بالا را ارائه می دهد و همچنین نیاز به مراقبت و نگهداری کمتری دارد. اما مسئله به این سادگی هم نیست. استفاده از گریس برای روانکاری بیرینگ (بلبرینگ و رولبرینگ) هم دارای مزایا و هم معایبی است.

ار مزایای آن می توان به وجود دایمی روانکار در محل اشاره کرد و چون گریس گرانروی بالاتری نسبت به روغن دارد در هنگام بارگذاری سنگین احتمال فرار کردن روغن از بین دو سطح وجود ندارد. و اما معایب اصلی ترین عیب استفاده از گریس عدم خنک کاری بیرینگ (بلبرینگ و رولبرینگ) است.

اگر یاتاقان ها تحت فشار زیادی قرار داشته باشند، و کار آن مداوم باشد و سرعت چرخش آن زیاد باشد، استفاده از روغن روانکار برای حفظ سلامت دستگاه شما ضروری است و از طرف دیگر، اگر بارها کم باشد و سرعت یاتاقان کم باشد گریس ظاهراً گزینه بهتری است.در هر صورت، انتخاب روانکاری بلبرینگ و رولبرینگ به سه عامل بستگی دارد:

  • بار
  • وع کارکرد (مداوم یا متناوب)
  • سرعت چرخش

طبق بازخوردها مختلفی که شرکت های معتبر از علل خرابی بیرینگ ها (بلبرینگ و رولبرینگ) ارائه داده اند در حدود نصفی از خرابی و سایش بیرینگ ها بعلت عدم توجه به روانکاری بیرینگ ها است.انتخاب نوع روانکار بیرینگ اینکه از روانکار گریس استفاده شود یا از روغن روانکار باید به گاتالوگ شرکت سازنده مراجعه شود اما در صورت عدم دسترسی دو پارامتر مهم در انتخاب روانکار بلبرینگ باید لحاظ بشود.

  • سرعت کاری بلبرینگ و رولبرینگ
  • بار کاری بلبرینگ و رولبرینگ

این دو پارامتر نسبت عکس با هم دارند به طوریکه اگر بیرینگ (بلبرینگ و رولبرینگ) در شرایط سرعت بالا کار کند باید روانکار دارای لزجت(گرانروی) پایین باشد و اگر بلبرینگ در شرایط بارگذاری سنگین کار کند باید از روانکار با لزجت بالا استفاده شود تا روغن از بین دو سطح فرار نکند و سایش فلز با فلز نداشته باشیم.بلبرینگ و رولبرینگ ها که جزو یاتاقان های غلطشی تقسیم بندی می شوند دو مزیت عمده نسبت به بیرینگ های لغزشی دارند.

  • اصطکاک کم
  • نیاز به روانکاری محدود و کم

عموماً در تمام در بلبرینگ ها و رولبرینگ ها (و به طور کلی تمام یاتاقان ها) از روانکار ها استفاده می شود و علت آن کاهش اصطکاک و در نتیجه بهبود عملکرد سیستم است.روانکاری در بیرینگ ها یک عامل اساسی در تضمین عملکرد مناسب و عمر طولانی بلبرینگ و رولبرینگ ها می باشد و روانکاری موارد زیر را انجام می دهد:

  • حرکت را تسهیل می کند
  • از سایش و خستگی زودرس جلوگیری می کند
  • اصطکاک را کاهش می دهد
  • سبب آبندی بلبرینگ و رولبرینگ ها می شود
  • لرزش و نویز را کاهش می دهد
  • از یاتاقان در برابر خوردگی محافظت می کند
  • اصطکاک در بیرینگ را کاهش می دهد
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>