اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مواد مورد استفاده در دایکاست چه هستند؟
ریخته گری تحت فشار معمولا به منظور ساخت قطعاتی از جنس آلیاژهای غیر آهنی مورد استفاده قرار می گیرد.

دایکاست6

آلیاژهای آلومینیوم، مس، منیزیم و روی از متدوال ترین مواد مورد استفاده در این روش ریخته گری هستند. البته دایکاست برای ساخت قطعات چدنی نیز کاربرد دارد. طبیعتا جنس مواد مورد استفاده در کاربری های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. از این رو، عنوان دایکاست در صنایع مختلف به همراه عبارت مواد مصرفی در آن ها (نظیر دایکاست آلومینیوم یا دایکاست زاماک) شناخته می شود.

کاربرد آلومینیوم در دایکاست چیست؟
دایکاست آلومینیوم از پرکاربردترین روش های ریخته گری تحت فشار است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. قطعات آلومینیومی جایگزین قطعات آهنی و فولادی در صنعت خودروسازی هستند. این مواد به دلیل وزن پایین تر، مصرف سوخت خودروها را کاهش می دهند.

قطعات لوازم خانگی و کانکتورهای الکترونیکی نیز معمولا به روش دایکاست آلومینیوم ساخته می شوند. چارچوب پنجره، چوب پرده، پارتیشن، اتصالات لوله کشی (پایپینگ و تأسیسات بهداشتی ساختمان) و نمای آلومینیومی ساختمان ها نیز توسط روش های ریخته گری تحت فشار ساخته می شوند.

کاربرد زاماک در دایکاست چیست؟
«زاماک» (ZAMAK)، یکی از آلیاژهای فلز روی با آلومینیوم، منیزیوم و مس است که به عنوان زیر مجموعه آلیاژ روی و آلومینیوم در نظر گرفته می شود. زاماک، کاربرد بسیار گسترده ای در صنایع اتومبیل سازی دارد.

مقاومت و سختی بالای این آلیاژ، آن را به یک گزینه مناسب برای ساخت قطعات به روش ریخته گری تحت فشار تبدیل می کند. دایکاست روی در ساخت سیستم های سوخت رسانی، سیستم های ترمز و سیستم های سرمایشی خودروها کاربرد دارد. ساخت قطعات الکترونیکی و قطعات پیچیده از دیگر قابلیت های دایکاست زاماک هستند.

کاربرد منیزیوم در دایکاست چیست؟
منیزیوم، هشتمین عنصر فراوان بر روی کره زمین است. فراوانی این فلز، هزینه ساخت قطعات منیزیمی نسبت به فلزات دیگر را کاهش می دهد. قطعات ساخته شده به روش دایکاست منیزیوم از وزن پایین بهره می برند.

به همین دلیل، این روش در صنایع تولید لوازم خانگی، بدنه قطعات الکترونیکی، اجزای خودروها مسابقه ای و تجهیزات هوافضا به کار برده می شود.

کاربرد قلع در دایکاست چیست؟
قلع، فلزی با دمای ذوب پایین، روانگرایی بالا در حالت مذاب و جمع شدگی پایین در حین فرآیند انجماد است. مشخصات مکانیکی و غیر سمی قلع، این فلز را به گزینه مناسب برای دایکاست قطعات با دقت بسیار بالا تبدیل کرده اند.

دایکاست قلع معمولا به منظور ساخت وسایل تزئینی و جواهرات مورد استفاده قرار می گیرد. قطعات کوچک و حساس لوازم خانگی، موتورها، ژنراتورها، توربین ها و تجهیزات حمل مواد غذایی نیز به وسیله این روش ساخته می شوند.

علاوه بر موارد ذکر شده، دایکاست برنج و دایکاست چدن نیز کاربرد فراوانی در ساخت و تولید قطعات مختلف دارند. در واقع، ویژگی های مکانیکی، خواص ترمودینامیکی و پارامترهای اقتصادی، عواملی هستند که باعث انتخاب مواد مناسب در فرآیند ریخته گری تحت فشار برای کاربردهای متفاوت می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>