اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بلبرینگ

در هنگام نصب بلبرینگ و رولبرینگ ها می توان از یک صفحه تخت یا یک میله برای جا زدن استفاده کرد و باید دقت کرد از ضربه ها به صورت آرام باشد و به هیچ وجه نباید به سطوح لغزشی ضربه وارد کرد. برای جازدن بیرینگ ها در تعداد زیاد توصیه می شود از پرس های هیدرولیکی و مکانیکی استفاده کرد.جازدن بیرینگ ها بزرگ مستلزم گرم کردن است و این اختلاف دمایی بستگی به میزان تداخل شفت و بیرینگ دارد.

البته باید توجه داشت بیرینگ های کاسه نمد دار از نوع پلی استری نباید بیشتر از 130 درجه سانتی گراد و بیرینگ ها با کاسه نمد پلی یورتال نباید بیش از 110 درجه سانتی گراد را گرم کرد. برای این منظور می توان از هیترها (Heater) و اتاقک های محفظه گرم استفاده کرد.هرگز برای گرم کردن بلبرینگ و رولبرینگ نباید از شعله مستقیم استفاده کنید. چرا که ممکن است با این کار به بلبرینگ و رولبرینگ خسارت وارد شود.

توصیه اکید می شود در هنگام نصب بلبرینگ و رولبرینگ های گرانقیمت از کارشناسان متخصص و با تجربه در زمینه نصب بلبرینگ ها و رولبرینگ ها مشورت بگیرید.اگر بخواهیم بلبرینگ و رولبرینگ را از جای خود درآوریم باید با همان دقتی که آن را جا زده ایم خارج کنیم برای این منظور از پولی کش (فولی کش) برای خارج کردن بیرینگ از شفت می توان استفاده کرد.

توصیه می شود که در موقع طراحی محل بیرینگ شکاف و سوراخ هایی را در نظر گرفت تا عمل خارج کردن بیرینگ ساده تر انجام شود.نصب بلبرینگ به صورت اصولی و صحیح، تأثیر زیادی بر طول عمر آنها دارد. ابزارهایی که بدین منظور استفاده می شوند در 3 گروه زیر تقسیم بندی می شوند:

  • مکانیکی
  • هیدرولیکی
  • گرمایی

استفاده از روش تزریق روغن در روش جازدن و درآوردن بلبرینگ های بزرگ با سوراخ های کونیک (مخروطی) بسیار موثر است. این روش شامل تزریق روغن به محل تماس بیرینگ و شافت است و نتیجه آن کاهش اصطحکاک و خارج شدن راحت تر بیرینگ می‌باشد.از ابزار های مکانیکی بیشتر برای جازدن و درآوردن بلبرینگ های کوچک استفاده می شود، متداولترین ابزار های مکانیکی برای این کار عبارت اند از:

  • آچار گلویی خاردار (Hook Spanner)
  • آچار گلویی سنگین کار (Impact Spanner)

استفاده از آنها برای بستن مهره و جلو راندن و جا زدن بیرینگ ها بر روی شفت مخروطی یا بوش تبدیلی و نیز در آوردن بیرینگ از روی بوش کشش متداول است. جنس این آچار ها معمولاً از فولاد سخت شده با عملیات حرارتی هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>