اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بلبرینگ

بیرینگ ها که دسته بزرگ تر انواع بلبرینگ ها، رولبرینگ ها و یاتاقان ها می باشد بر اساس نیاز در دقت های ابعادی و چرخشی مختلفی تولید می شوند که در این مقاله قصد داریم انواع کلاس دقت بیرینگ ها ( بلبرینگ ها و رولبرینگ ها) را بررسی کنیم.

سوال؟ چرا بیرینگ ها ( بلبرینگ ها و رولبرینگ ها) در کلاس های دقتی متفاوتی تولید می شوند؟ جواب: به علت نیاز های متفاوت، همانطور که می دانید هزینه تولید قطعات صنعتی با افزایش دقت زیادتر می شود و هرچه که بخواهیم دقت تولید را بالاتر ببریم یا به عبارت دیگر تلورانس (تلرانس) ابعادی را کاهش بدهیم هزینه ساخت بالاتر خواهد رفت، پس طبیعی است که بلبرینگ ها و رولبرینگ ها را با دقت های ابعادی مختلف تولید بشوند.

تعیین دقت ابعادی مورد نیاز برای دستگاه بر عهده مهندسین می باشد، گاهی برای یک دستگاه دقیق لازم است تا جای ممکن دقت را بالا ببریم و گاهی لازم است هزینه تولید را تا جای ممکن پایین بیاوریم که در اینجا است که باید تصمیم بگیریم که بلبرینگ ها، رولبرینگ ها را با چه دقتی استفاده کنیم.

شرکت های معتبر سازنده بیرینگ ‏ها ( بلبرینگ، رولبرینگ و یاتاقان) بر حسب شرایط کار آن بیرینگ در شریط مختلف از جمله سرعت دورانی، میزان بار وارده و دمای کارکرد بلبرینگ ها و رولبرینگ ها را با دقت‏ های متفاوتی تولید می ‏کنند، معمولاً برای شرایط نرمال کارکرد (دما، فشار و سرعت)، بیرینگ ‏ها با دقت کلاس نرمال تولید می‏ شوند.همانطور که گفته شد بیرینگ ها ( بلبرینگ، رولبرینگ و یاتاقان ها) در کلاس های مختلف دقت ابعادی تولید می شوند و این کلاس ها به شرح زیر است.

  • (P در اینجا مخفف Precision بمعنای دقت است)
  • P6: دقت برینگ مطابق ISO class 6
  • P5: دقت بیرینگ مطابق ISO class 5 (بیشتر از P6)
  • P4: دقت بیرینگ مطابق ISO class 4 (بیشتر از P5)
  • EP: دقت بیرینگ برای کاربدهای خاص افزایش یافته است
  • SP: دقت بیرینگ با دقت ابعادی مشابه P5 و دقت چرخشی مشابه P4
  • UP: دقت بیرینگ فوق‏ العاده بالا است با دقت ابعادی مشابه P4 و دقت چرخشی بیشتر از P4

در اینجا لازم به ذکر است که عمده تولیدات شرکت های مختلف تولید بیرینگ ( بلبرینگ، رولبرینگ و یاتاقان) دقت ابعادی نرمال است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>