اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بلبرینگ

در صنعت گاهی برای ایجاد اتصالات نیاز داریم از نوعی مکانیزیم استفاده کنیم که بتوانیم دو وظیفه اتصال و لغزش را ترکیب کنیم که این نیاز باعث پیدایش بلبرینگ های اتصالات شد. بلبرینگ های اتصالات با نام های مختلفی مانند: بلبرینگ مفصلی، بلبرینگ سرجک، بلبرینگ قورقوری، بلبرینگ چپقی و … شناخته می شوند.

بلبرینگ های اتصالات مفصلی در انگلیسی با نام بلبرینگ راد اند که به صورت Rod Ends Bearing نوشته می شوند شناخته می شوند. بلبرینگ راد اند در طیف وسیعی از صنعت کاربرد دارد و بیشترین کاربرد آن بیشتر در صنعت خودرو می باشد که یک مورد آن استفاده در سیبک فرمان می باشد. در ادامه آن را بیشتر توضیح می دهیم.

همانطور که احتمالاً می دانید کار سیبک فرمان اتصال چرخ های خودرو به سیستم تعلیق خودرو می باشد به طوریکه همانند یک محور چرخشی عمل می کند و در هنگام پیچاندن فرمان و عبور از روی دست اندازها نیروهای وارده را تحمل می نماید.

سیبک در خودرو نقش بسیار مهمی را ایفا می کند اگر به هر دلیل سیبک خودرو خراب بشود و نسبت به تعویض آن اقدام نگردد، دیگر فرمان خودرو در هدایت خودرو نقشی ندارد و واقع ناگواری در انتظار راننده سهل انگار است.شکل سیبک فرمان چپقی شکل می باشد که به صورت یک گوی فلزی در درون یک کاسه است که در داخل آن لغزش دارد و این مجموعه به خوبی آب بندی شده است.

سیبک هایی که امروزه در خوردرو ها تولید می شود نیازی به نگهداری چندانی ندارند و تنها در صورت خرابی کاملا عوض می شوند اما در خودرو های قدیمی تر سیبک ها نیاز به مراقبت و گریس کاری داشتند. در تصویر زیر شکل سیبک فرمان را مشاهده می کنید.

کاربرد بلبرینگ های اتصالات مانند سرجک، مفصلی و … در مکانیزیم هایی هست که اتصال باید بتواند ناهمراستایی شفت را تحمل کند. در مکانیزم هایی که هم باید نیرو ها در جهت شعاعی و هم در جهت محوری تحمل شود و همچنین باید یک اتصال با اطمینان داشته باشیم استفاده از بلبرینگ های سرجک، مفصلی و … یک انتخاب درست است.

استفاده از بلبرینگ های سرجک و مفصلی سبب می شود که بتوانیم نیروها را هم در جهت شعاعی و هم در جهت محوری مهار کنیم. بلبرینگ سیبک که یک نوع از بلبرینگ های اتصالاتی است، نیروهای وارد شده در پیچیدن خودرو در پیچ ها و عبور از روی یک دست اندازها را به راحتی تحمل می کند و همچنین بلبرینگ سیبک می تواند لقی بسیار کمی دارد و این لقی را با گذشت زمان نیز حفظ می کند.

انواع بلبرینگ مفصلی و سرجک

می توان گفت بیشترین کاربرد بلبرینگ اتصالات در صنعت مربوط به نوع بلبرینگ مفصلی و سرجک است.بلبرینگ مفصلی در دو زیر تولید می شود:

  • بلبرینگ مفصلی نری
  • بلبرینگ مفصلی مادگی

اگر بخواهیم بیشتر توضیح بدهم انتهای بلبرینگ مفصلی نری به صورت پیچ است و انتهای بلبرینگ مفصلی مادگی به صورت مهره می باشد. بلبرینگ های مفصلی نام دیگری هم دارند که گاهی اوقات در صنعت از آنها استفاده می شود مانند بلبرینگ سرجک و بلبرینگ قورقوری که همگی مشخص کننده یک محصول می باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>