اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بلبرینگ

این طبقه بندی براساس آزمایش های موتوری که سطح های مرغوبیت را برای روغن های گوناگون ارزیابی می کند بنانهاده شد. اکنون سیستم طبقه بندی API شامل 18 طبقه بندی کیفی است. در این مجموعه، 8 طبقه بندی با حرف S برای روغن های مورد بهره گیری در موتورهای بنزینی و 10 طبقه با حرف C برای روغن های مورد استفاده در موتورهای دیزلی تدوین شده است.

این سیستم طبقه بندی، یک سیستم با انتهای باز بوده و اجازه می دهد که طبقه بندی های نو مورد نیاز که مورد توافق انجمن های مهندسی و سازندگان موتور قرار گرفته باشد، به آن افزوده شود. همان گونه که در گذشته اشاره شد، این سطوح مرغوبیت به علت تغییر در طراحی موتورها و هم چنین فن آوری نو ساخت مواد افزودنی روغن های به سرعت از رده خارج می شود.

به طور نمونه، روغن های موتوری بنزینی از نظر سطح کیفی از کم ترین رده یعنی SA تا SN که دارای بالاترین سطح کیفیت روغن موتور است، تقسیم بندی شده است. درجه بندی روغن های صنعتی بر اساس درجه بندی گرانروی است فلذا هرچه گرانروی روغن بیشتر شود عدد مربوط به مشخصه روغن نیز به مراتب بیشتر خواهد شد.

از سایر مشخصه های روغن می توان به حرف دبلیو (W) که روی اکثر روغن های صنعتی به خصوص روغن موتور، نوشته می شود و مربوط به مشخصه وینتر (WINTER) یا زمستان است بر مبنای دمای سرد و گرم تست می شود، معمولاً دمای سرد بر روغن ها منفی 18 درجه سانتیگراد و دمای گرم در 100 درجه سانتیگراد تعریف شده است.روغن صنعتی بر اساس گرانروی به دو دسته تک درجه ای یا MONO GRADE و چند درجه MULTI GRADE تقسیم بندی خواهند شد.

به لحاظ عمومی می توان گفت که روغن های صنعتی MULTI GRADE نسبت به روغن های تک درجه ایی کیفیت بالاتری دارند، لذا برای مثال برای روغن 10 - 40 گرانروی 10 سانتی استوک برای زمستان و 40 سانتی استوک برای تابستان است. 

همانطور که اشاره شد API استاندارد آمریکایی مربوط به روغن صنعتی می باشند. استاندارد API در دو کلاس مربوط به روغن های صنعتی ماشین آلات بنزینی که به اخنصار با حرف S نشان داده می شوند، معرفی می گردند. و کلاس مربوط به ماشین آلات صنعتی که به اختصار با حرف C نشان داده می شوند تولید و عرضه می شوند.لازم به ذکر است که حرف S مخفف کلمه Serves به معنای نماینده ایستگاه های تعویض روغن و حرف C مخفف کلمه Commercial به معنای تجاری است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>