اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انتقال قدرت

مشخصه ظاهری تسمه های انتقال قدرت، شکل سطح مقطع شان است که به صورت حرف انگلیسی وی (V) است که به لحاظ همین تشابه در انگلیسی این تسمه ها را با نام وی بلت (V-Belt) می شناسند. در این تسمه ها علاوه بر این که شکل سطح مقطع ذوزنقه ای شکل است و عموماً سطح داخلی آنها صاف می باشد.تسمه های انتقال قدرت (V-Belt) باید دارای ویژگی قابلیت تحمل دور بالا و کشش زیاد می باشد و طول تسمه پروانه ها غالباً بر اساس اینچ محاسبه می گردد.

تسمه های وی بلت دارای سایزهای مختلف هستند که تمامی آنها با حرف SP شروع می شوند که از کلمه اسپیشیال (Special) منشا گرفته است. تسمه های وی بلت (V-Belt) تقویت شده هستند با کیفیت A و B و C می باشد که به صورت SPA، SPB و SPC نامگذاری شده است در بازار شناخته می شوند.

به ترتیب تسمه های SPC و SPB و سپس SPA قدرت و تحمل بیشتری در مقابل کشش ساییدگی دارند. تسمه های انتقال قدرت SPA، SPB و SPC دارای سایز بندی های تولید شده بر حسب اینچ می باشد.تسمه انتقال قدرت V شکل روکش دار اسپیشیال، کشش خوبی را روی پولی ایجاد می کنند و دارای کمترین لغزش از روی سطح پولی می باشند.

تسمه کولر یک نوع از تسمه های انتقال قدرت (V-Belt) است که برای انتقال قدرت نیروی محرکه تولید شده در الکترو موتور کولر است که توسط تسمه به پولی منتقل می شود. هر چه که نیروی محرکه تولید شده در موتور کولر قوی تر باشد باید تسمه با سایز بزرگ تری برای آن استفاده شود سایز این تسمه ها معمولاً استاندارد هستند و در جدول زیر برای راحتی شما شماره تعدادی از تسمه های کولرتولید داخل گردآوری شده است.

نصب صحیح تسمه های انتقال قدرت بسیار مهم است و باید به قدر کافی سفت باشد که در صورت شل بودن، تسمه بیش از حد داغ می شود و این باعث از بین رفتن تسمه خواهد شد و از طرفی شل بودن تسمه باعث می شود که تسمه روی پولی سر بخورد و عمر آن به شدت کاهش یابد.

شل بودن تسمه دینام در خودرو سبب می شود که دینام خودرو نتواند باطری را شارژ کند وهمچنین واتر پمپ خودرو به خوبی کار نکند و آب رادیاتور به سرعت داغ شود و مسائل و مشکلات بیشتری پیش بیاید و تمام اینها به خاطر شل بودن تسمه دینام ممکن است اتفاق بیافتد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>