اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تسمه

کاربرد تسمه یا نوار نقاله ها در صنعت در جایی که قرار است برای تولید نهایی یک محصول در قسمت های مختلف کارخانه روی آن عملیات های گوناگون انجام شود، بیشتر دیده می شود.این فرآیند های مختلف تولید مانند قرار گرفتن در معرض حرارت به منظور خشک شدن، شستوی قطعات، لیبل یا برچسب خوردن، برش خوردن و ….. باشد.

یکی دیگر از کاربردهای کانوایر ها این است که ابزار یا قطعه ای را که برش خورده است یا هر فرآیند دیگری که روی آن صورت گرفته است را از یک نقطه به نقطه دیگر انتقال دهد و تمام این مراحل توسط یک یا چندین نوار نقاله یا کانوایر انجام می شود، که در ادامه توضیح داده خواهد شد که استفاده از خطوط نوار نقاله ها در معادن تولید فراورده های معدنی مانند سیمان، سنگ و ….. چقدر راندمان تولید را افزایش خواهد داد.

تمام مزیت هایی که تسمه های نقاله PVC یا نوار نقاله PVC گفته شد همان مزیت ها نیز برای تسمه نقاله پارچه یا نمدی نیز وجود دارد، با این تفاوت که لایه بالایی لایه بالایی تسمه نقاله پارچه یا نمدی به جای پی وی سی از نمد، پارچه یا الیاف کتان یا پلی استر ساخته شدند. این تسمه نقاله ها به علت سازگار بودن با مواد غذایی و دارویی در صنایع بهداشتی و انواع شیرینی جات مانند بیسکویت، کلوچه و نان فانتزی کاربرد فروانی دارد.

تسمه نقاله مدولار یا نوار نقاله های مدولار (پلاستیکی) یا زنجیر نقاله مدولار نام های مختلفی هستند که برای نوار نقاله مدولار مورد استفاده قرار می گیرند. تسمه نقاله مدولار یا نوار نقاله مدولار (پلاستیکی) تماماً از جنس پلاستیک بوده و از مونتاژ قطعات پلاستیکی کوچک و با سایز استاندارد ساخته می شود و با در کنار هم قرار گرفتن قطعات تسمه آنها یک تسمه نقاله مدولار با طول و عرض مشخص و مقاوم در برابر ضربه و وزن بالا به دست می آید، از این نوع تسمه نقاله ها بیشتر در خطوط شستشوی مواد بهداشتی و غذایی استفاده می شود تمامی این قطعات کوچک تسمه توسط پین یا قفل به طوری که آنها ضد آب باشند به یکدیگر وصل می شوند.

تسمه های نقاله برزنتی یا نوار نقاله برزنتی ( تسمه الواتوری) هم گفته می شوند، بیشتر ساختاری شبیه به تسمه نقاله پلاستیکی دارند با این تفاوت که لایه بالایی و زیرین آن از جنس برزنت است و لایه تار و پود آن به گونه ای است که نیروی کشش و تحمل آن تحمل تسمه های نقاله برزنتی را زیاد کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>