اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیر برقی

شیر برقی یا شیر سلونوئیدی که با تلفظ های مختلفی در بازار ایران شناخته می شود و ما قصد داریم در این مقاله تحت عنوان سلونوئید ولو چیست ؟شیر برقی را انجام داده و با تشریح ساختار و عملکرد آن و موارد استفاده و به کارگیری سلونویید ولو را یاد آور می شویم و شما در پایان مقاله قادر خواهید بود تا به راحتی شیر برقی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

سلونوئید ولو یک شیر الکترومکانیکی است که برای قطع و وصل جریان مایعات و گازها در صنایع به کار می رود.سلونوئید ولو با تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی عمل برای چرخش، یا باز و بسته کردن شیر را انجام می دهد. سلونوئید ولو از دو قسمت اصلی بدنه(ولو یا شیر اصلی) و سلونوئید(بوبین) تشکیل شده است. این شیرها به واسطه جریان برق وارد شده به بوبین آنها، جریان سیال (مایعات و گازها) را قطع و وصل می کنند.

شیر برقی دوراهه و سه راهه و چهار راهه هستند که با توجه به عملکرد مورد نیاز باید تهیه شوند.در شیرهای دو راهه شیر دو وضعیت قطع یا وصل دارد. (شیر یا کاملا باز است یا به طور کامل بسته است.)در شیرهای سه راهه سیال ورودی به یکی از دو مسیر خروجی شیر هدایت می شود.سلونوئید ولوها مزایای زیادی دارند، از جمله مزایای این شیر می توان موارد زیر را نام برد:

  • سرعت بالا
  • قابلیت اطمینان بالا
  • قطع و وصل سریع
  • سرویس دهی طولانی
  • طراحی یکپارچه
  • جریان برق مصرفی پایین

بهترین کارایی این شیر در مینیمم و ماکزیمم اختلاف فشار می باشد.بهترین طراحی دیافراگم برای جریان های بسیار بالا که نسبت به شیرهای با مشخصات و ابعاد مشابه بالاترین کارایی را دارد.در این میان مدل شیر برقی های دیگر سلونوئید ولو سریعترین پاسخ دهی را دارند.با توجه به گستره وسیعی از انواع اجزاء الکتریکی، می توان این شیر را برای رنج گسترده ای از کاربردها به کار برد.

با توجه به امکان کنترل دستی شیر، حتی در صورت قطعی برق نیز می توان از این مدل شیر استفاده کرد.طراحی شیر به صورتی است که به آسانی می توان به اجزاء داخلی شیر برای تعمیرات و نگهداری دسترسی داشت.سلونوئید ولو به طور کلی شامل سیم پیچ، میله آهنی، فنر، شیر کنترلی و کابل کنترلی می شود.شیر از پورت ورودی و خروجی، دیافراگم و فنر دیافراگم تشکیل می شود.

در حالتی که شیر فعال است، همواره جریان کمی از سیال از مجرا و شیر کنترلی عبور می کند.در سلونوئید ولو از آب بندی های لاستیکی یا فلزی برای آب بندی قسمت های مختلف استفاده می شود. یک فنر (فنر دیافراگم) نیز برای باز یا بسته نگه داشتن دیافراگم در حالت هایی که شیر غیرفعال است استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>