اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیرآلات صنعتی

در پاسخ به این سوال که شیر اطمینان چیست در واقع یک شیر اطمینان برای حفاظت سیستم از فشار بالا مورد استفاده قرار می گیرد.فشار افزوده یا فشار بالا در شرایطی ایجاد می شود که میزان فشار در سیستم از میزان تعیین/طراحی شده بالاتر برود.

سیفتی ولو٬ شیر اطمینان در مقایسه با ریلیف ولو این قابلیت را دارد که به سرعت باز شود.شیر اطمینان باز شده و به این ترتیب فشار افزوده شده به سرعت از سیستم آزاد می شود.در واقع در دنیای ابزار دقیق از شیر اطمینان استفاده می شود تا از افزایش فشار، که منجر به نقص عملکرد، خطرات آتش سوزی یا انفجار جلوگیری شود.

شیرهای اطمینان فقط دارای اجزای مکانیکی هستند در نتیجه زمانی که شیر اطمینان های الکترونیکی یا پنوماتیکی از کار افتادند می توان از آنها استفاده کرد.یک سوپاپ اطمینان به طور کامل توسط مدیای سیستم فعال می شود و در صورت قطع برق کار می کند.

اصطلاحات مهم شیر اطمینان

  • فشار بیش از حد: زمانی در یک فرایند میزان فشار ورودی بسیار بیشتر از میزان تعیین شده باشد در واقع فشار بیش از حد ایجاد شده است.
  • فشار عملیاتی: میزان فشاری سیستم در حالت نرمال فشار عملیاتی نامیده می شود.
  • فشار تنظیم شده: فشاری که دیسک شروع به بلند شدن می کند و شیر اطمینان باز می شود.
  • بالا رفتن: فاصله ای که دیسک از حالت بسته به موقعیت مورد نیاز برای تخلیه منتقل کرده است.
  • فشار برگشتی: فشار ایجاد شده بر روی خروجی شیر اطمینان در جریان
  • فشار برگشتی ساخته شده: فشار در خروجی پس از باز شدن شیر ایمنی.
  • فشار اضافی: فشار در خروجی سوپاپ ایمنی بسته

باز و بسته شدن شیر ایمنی با توازن بین نیروی فنر و نیروی ورودی تعیین می شود. به عبارت دیگر، در بررسی نحوه عملکرد شیر اطمینان نیروی محیط بر روی شیر خروجی. نیروی ورودی با فشار ورودی و سطح در دسترس شیر خروجی مطابق معادله F = P*A تعیین می شود.یکی از ویژگیهای اساسی شیرهای ایمنی این است که در یک بازه زمانی کوتاه کاملاً باز می شوند تا در کمترین زمان به حداکثر ظرفیت میرسند.

این امکان وجود دارد زیرا ولو خروجی قطر بیشتری از نازل دارد. به محض اینکه فشار ورودی به اندازه کافی بالا باشد، شیر خروجی بالا می رود. در این لحظه، سطح ولو خروجی که محیط می تواند به آن برسد بزرگ تر می شود. این امر باعث ایجاد نیروی ورودی بسیار بیشتر از نیروی فنر می شود و شیر به طور کامل باز می شود.

مدل های استاندارد شیر اطمینان دارای سوپاپ تخت هستند، اما مدل هایی برای انواع خاصی از گازها و مایعات وجود دارد. تفاوت اصلی در شکل سیفتی ولو است؛ در این نسخه ها، سوپاپ مجهز به محفظه انبساط است.

این محفظه بالابر بیشتری (بلندکردن شیر خروجی) را فراهم می کند و برای مدت کوتاهی باز می شود. این مدلها عمدتا در برنامه هایی استفاده می شوند که فشار بیش از حد مجاز کم است.مدل های ویژه ای برای رسانه های تراکم ناپذیر و تراکم پذیر و گازها/بخارات وجود دارد. شیرهای ایمنی گازها و بخارات اغلب قبل از رسیدن به فشار تنظیم شده باز می شوند و در فشار پاسخ حداقل تا 50٪ بالابر می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>