اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بوتیل

آکریلات بوتیل مایعی قابل اشتعال و شفاف با بوی میوه ای و تند است که با اسید اکریلیک و مشتقات آن، متیل اکریلات، وینیل کلرید، بوتادین، استایرن در تهیه پلیمرها و کوپلیمرها استفاده می شود.در یکی از روش های سنتزی، الکل 1- بوتیل، استیلن، مونوکسیدکربن، اسید کلریدریک و کربونیل نیکل می توانند واکنش دهند و بوتیل اکریلات کنند. مسیر شیمیایی دیگر در سنتز BA شامل واکنش متیل اکریلات با بوتانول یا اسید اکریلیک است.

آکریلات بوتیل همچنین از اسید آکریلیک درجه استری و مقدار کمی بوتانول اضافی در بستر راکتور در دمای بالا با بازدهی در حدود 94-97٪ ساخته می شود. این ماده به راحتی با اسیدها و بازهای قوی، آمین ها و هالوژن ها واکنش می دهد.

نقطه ذوب بوتیل آکریلات -64 درجه سانتی گراد است و دمای جوش آن 145 درجه سانتی گراد است. این ماده تحت حرارت بالا تخریب می شود و بو و دود بسیار ناخوشایندی تولید می کند.BA از طریق استنشاق و تماس با پوست می تواند وارد بدن شود. قرار گرفتن در معرض این ماده می تواند سبب تهوع، استفراغ، اسهال، ادم ریوی و تنگی نفس شود.

توجه داشته باشید که مونومر بوتیل اکریلات در معرض گرما بسیار واکنش پذیر است و به سرعت واکنش پلیمریزاسیون را شروع می کند به همین جهت در هنگام آماده سازی به یک ماده بازدارنده پلیمریزاسیون نیاز است تا از واکنش های ناخواسته جلوگیری کند. با استفاده از هیدروکینون می توان پایداری این ماده را در طول دوره نگهداری افزایش داد.

با توجه به کاربرد گسترده این ماده در صنعت، سالانه بیش از یک میلیون تن از آن در دنیا معامله می شود. این ترکیب در بسته بندی های شیشه ای 100 میلی لیتری تا بشکه های 180 لیتری برای راحتی مصرف کنندگان تولید و عرضه می شود.این ماده شیمیایی از طریق کشتی های نفتکش یا کامیون های مخزن دار جا به جا می شود و باید آن را در مکانی خنک، خشک و با تهویه مناسب و به دور از مواد اکسید کننده نگهداری کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>