اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

وان

وان گالوانیزه یکی از تجهیزات مهمی است که برای انجام فرآیند گالوانیزاسیون مورد استفاده قرار می گیرد. وان گالوانیزه از نظر ظرفیت، جنس، کیفیت و ابعاد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.از آنجاییکه این وان باید توانایی نگهداری روی مذاب با دمای حدود 400 درجه سانتی گراد را داشته باشد باید از همه نظر از جمله جنس بدنه، کیفیت طراحی و کیفیت جوشکاری به دقت بررسی شود زیرا هرگونه نقصی در آن منجر به حادثه ای وحشتناک خواهد شد.

به دلیل اهمیت بالای این وسیله در فرآیند گالوانیزاسیون ساخت آن باید با دقت فراوان انجام شود. یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که فولاد بکار رفته در ساخت این مخزن باید در برابر خوردگی مقاومت بالایی داشته باشد.خوردگی در این مخزن خطر نشت روی مذاب را افزایش می دهد که در محیط های صنعتی بسیار خطرناک بوده و می تواند خطر آفرین باشد.

یکی دیگر از نکات مهمی که باید در ساخت وان گالوانیزه مورد توجه قرار بگیرد ابعاد و سایز آن است که بر اساس اندازه قطعاتی که مورد آبکاری روی قرار می گیرند، اندازه این مخزن متفاوت خواهد بود. طرح و مدل ساخت این مخزن نیز بسیار حائز اهمیت است و باید با دقت و براساس کارکرد این وسیله صورت بگیرد.

در نهایت پس از انتخاب جنس بدنه و ابعاد این مخزن نوبت به جوشکاری می رسد که از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و باید با دقت بسیار بالا انجام شود.جنس مخزن گالوانیزاسیون اغلب از جنس فولاد است بنابراین روی مذابی که در این ظرف ریخته می شود اول با بدنه خود ظرف واکنش می دهد و لایه هایی را روی آن تشکیل می دهد که شامل لایه گاما، لایه دلتا، لایه زتا و لایه اتا است.

لایه گاما در مجاور بدنه فولادی وان تشکیل می شود و حاوی 75% روی است. سپس لایه دلتا تشکیل می شود که شامل 90% روی است، لایه زتا حاوی 94% روی است و در دمای 500 درجه سانتی گراد مقاومت و پایداری آن از دست می رود. آخرین لایه که حاوی روی 100% است لایه اتا با کمترین ناخالصی است که برخلاف 3 لایه قبلی کمترین سختی را دارد.این چهار لایه در نهایت با ویژگیهای سختی، انعطاف پذیری و چسبندگی یک روکش مقاوم را بر سطح فولاد تشکیل می دهند و از آن محافظت می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>