اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیزاب

همیشه از ظروف شیشه ای (ترجیحاً پیرکس) استفاده کنید زیرا این محلول برخی از پلاستیک ها را ذوب کرده و بیشتر فلزات را دچار خوردگی می کند.هرگز محلول aqua regia را ذخیره نکنید. فقط آنچه را که لازم دارید مخلوط کنید و بعد از هر بار استفاده از آن را دور بریزید.

محلول را در زیر هود آماده کنید و حتما حین کارعینک، محافظ صورت، لباس مخصوص و دستکش مناسب را بپوشید.هنگام تهیه محلول همیشه اسید نیتریک را به آرامی به اسید هیدروکلریک اضافه کنید.حل کردن فلزات در aqua regia گازهای سمی آزاد می کند بنابراین باید این کار زیر هود انجام شود. محلول تیزاب سلطانی بسیار فعال و به طور بالقوه منفجره است. افزودن هرگونه اسید یا باز به این محلول یا پاشیدن آب روی آن واکنش گرمازای آن را را تسریع می کند.

محلول گرم aqua regia تولید شده را در یک ظرف باز بگذارید تا خنک شود و هرگز آن را در ظرف بسته نگهداری نکنید. زیرا با گذشت زمان این محلول اکسید می شود و نیتروسیل کلرید سمی، دی اکسید نیتروژن و گازهای کلر را تشکیل می دهد که به ظرف فشار آورده و احتمالاً باعث انفجار خواهند شد. مخلوط کردن این محلول با ترکیبات آلی ممکن است باعث انفجار شود.

پس از تهیه این محلول باید تا تازه است از آن استفاده کرد. محلول را در مکانی خنک نگه دارید و آن را برای مدت زمان طولانی ذخیره نکنید زیرا ناپایدار می شود. هرگز محلول را در ظرف در بسته ذخیره نکنید زیرا فشار تولید شده می تواند ظرف را بشکند.

برای دفع این محلول باید آن را بر روی مقدار زیادی یخ بریزید. این ترکیب همچنین با محلول بی کربنات سدیم اشباع یا محلول 10٪ هیدروکسید سدیم خنثی شده و با خیال راحت دفع می شود. ولی محلول حاوی فلزات سنگین به دلیل ایجاد آلودگی زیست محیطی نیاز به رعایت مقررات خاص محلی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>