اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلوئوریک

در یک فاجعه طبیعی، در صورت خراب شدن تأسیسات یا ظروف یا مخزن ذخیره مواد شیمیایی شما می توانید در معرض مقادیر زیاد اسید فلوئوریدریک قرار بگیرید. این مسئله می تواند در یک سایت صنعتی یا حتی یک خرده فروشی اتفاق بیفتد.اگر در جایی مشغول به کار هستید که از هیدروژن فلوراید استفاده می کنند، ممکن است در محیط کار در معرض این ماده شیمیایی باشید.

اسید فلوئوریدریک به راحتی و به سرعت از طریق پوست به بافتهای بدن منتقل می شود. در آنجا به سلولها آسیب می رساند و باعث می شود آنها به درستی کار نکنند. جدی بودن مسمومیت ناشی از هیدروژن فلوراید بستگی به میزان، مسیر و مدت زمان قرار گرفتن در معرض و همچنین سن و وضعیت پزشکی فرد دارد.

حتی لکه های کوچک محصولات حاوی اسید فلوئوریدریک با غلظت بالا روی پوست می توانند کشنده باشند. تماس پوستی با این ماده ممکن است باعث ایجاد درد فوری یا آسیب دیدگی پوستی (علائم قرار گرفتن در معرض) نشود.

غالباً، بیمارانی که در معرض غلظت کم اسید فلوئوریدریک بر روی پوست قرار می گیرند فوراً احساس درد نمی کنند و درد شدید در محل پس از چند ساعت ایجاد می شود. آسیب دیدگی گاهی ممکن است تا 12 تا 24 ساعت پس از مواجهه ظاهر نشود. قرار گرفتن در معرض هیدروژن فلوراید همچنین می تواند منجر به مشکلات شدید الکترولیتی شود.

علاوه بر اینکه یک مایع بسیار خورنده است، اسید فلوئوریدریک یک سم تماسی قدرتمند است. به دلیل توانایی نفوذ بالای آن به بافت ها، مسمومیت به راحتی در اثر قرار گرفتن در معرض تماس با پوست، چشم، استنشاق یا بلع ایجاد می شود.

علائم قرار گرفتن در معرض اسید هیدروفلوئوریک ممکن است فوراً آشکار نشود و این مسئله می تواند باعث شود تا قربانیان معالجه پزشکی را به تاخیر بیاندازند. تماس اسید فلوئوریدریک با پوست انسان باعث سوختگی عمیق می شود.

علیرغم داشتن بوی تحریک کننده، HF ممکن است به سطح خطرناک و بدون بوی واضح برسد. HF در عملکرد اعصاب تداخل ایجاد می کند به همین دلیل سوختگی در ابتدا ممکن است دردناک نباشد. قرار گرفتن در معرض تصادفی این ماده می تواند باعث تاخیر در معالجه و افزایش خطر صدمات جدی شود.

علائم قرار گرفتن در معرض HF شامل تحریک چشم، پوست، بینی و گلو، سوختگی چشم و پوست، رینیت، برونشیت، ورم ریوی (ایجاد مایعات در ریه ها) و آسیب استخوان هاست.توجه داشته باشید که تمام سوختگی های HF را با گلوکونات کلسیم بسیار تهاجمی درمان کنید گلوکونات کلسیم منبعی از کلسیم را ایجاد می کند که حمله HF به کلسیم و منیزیم بدن کاهش می دهد.

شستشوی فوری و کامل محل با مقادیر زیاد آب و عوض کردن تمام لباس ها اولین اقدام ضروری است. سوختگی های پوستی HF را با شستشوی با آب به مدت 15 دقیقه و استفاده مداوم از ژل گلوکونات کلسیم 2.5٪ درمان کنید.برای سوختگی های ناشی از HFغلیظ باید محلول 10٪ گلوکونات کلسیم را در زیر سوختگی تزریق کرد.به دلیل واکنش شدید این اسید با شیشه، اسید هیدروفلوئوریک در ظروف پلاستیکی ذخیره می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>