اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هیومیک اسید چیست؟

هیومیک اسید از آن دسته از اسیدهایی بوده که به دست طبیعت ساخته می شود، معمولا مقداری شاخ و برگ گیاهان را در زیر لایه ای از خاک قرار می دهند و برای سه ماه رطوبت، آب و گرمای لازم را برای این قسمت فراهم می کنند و پس از گذشت سه ماه این مواد به خاک کمپوست تبدیل می شوند و اگر این فرآیند به همین ترتیب به مدت یک سال ادامه داشته باشد، بعد از گذشت این مدت خاک کمپوست به هیومیک اسید تبدیل خواهد شد.

چرخه دیگری وجود دارد که هیومیک اسید در آن ساخته می شو.، فرآیند تولید هیومیک اسید در این چرخه بدین گونه است: بعد از مرگ هر گیاه یا جانداری مولکول های بدن و باقی مانده آن ها در طبیعت باقی می ماند و از باکتری های مواد موجود تغذیه می کنند.

این بقایا ممکن است توسط جانوران دیگر خورده شوند یا وارد چرخه تولید گیاهی شوند که در ادامه تغییر شکل پیدا می کنند و به ماده ای به نام هوموس تبدیل می شوند و نهایتا برای به دست آوردن هیومیک اسید تنها کافی است آن را از هوموس استخراج کنند.مواد اصلی تشکیل دهنده هیومیک اسید ترکیبات آلی و ارگانیک متفاوت همچون اسیدهای آمینه, پپتیدها, فنول ها, آلدئیدها و اسیدهای نوکلئیک در پیوند با انواع کاتیون ها هستند.

کاربردهای هیومیک اسید

به دلیل طبیعی بودن هیومیک اسید از آن در کشت ارگانیگ استفاده می شود تا مواد افزودنی و شیمیایی به محصولات آسیب نزند.هیومیک اسید به عنوان یک افزایش دهنده طول و وزن ریشه معرفی شده و باعث افزایش ریشه دهی و رشد گیاه در خاک نیز خواهد شد.

ترکیب این اسید در کودها باعث مصرف کمتر کودهای حیوانی و گران قیمت می شود که از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.ظرفیت نگهداری آب را در خاک افزایش خواهد داد و به دنبال این موضوع نیتروژن موجود در خاک هم افزایش پیدا می کند.خواص فیزیکی و شیمیایی خاک به طرز چشمگیری افزایش پیدا می کند.

بهتر است به منظور افزایش کیفیت و بازده این محصول آن را در محلی خشک و به دور از تابش نور مستقیم خورشید نگهداری کنید، اگر قصد ترکیب این اسید با سایر کودهای شیمیایی را دارید بهتر است ابتدا در حجم بسیار کم آن را امتحان کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>