اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تقسیم بندی انواع valve بر اساس عملگر در صنعت:
انواع ولو بر اساس نوع عملگر و نحوه استفاده به ولوهای دارای عملگر دستی، ولوهای مجهز به منبع انرژی و ولوهای دارای عملگر خودکار تقسیم بندی می شوند:

مکانیک

ولو دستی: شیرهایی که برای تنظیم و تغییر وضعیت جریان سیال از فلکه، دستگیره، جعبه دنده یا زنجیر استفاده می کنند.

ولو متصل به منبع انرژی: این شیرها با بهره گیری از انرژی الکتریکی (موتور یا سلونوئید)، پنوماتیکی (کمپرسور)، هیدرولیکی (پمپ) و الکترومکانیکی (سلنوئید)، وضعیت جریان را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز آن را تغییرمی دهند.

ولو اتوماتیک: این شیرها برای تغییر وضعیت جریان، نیازی به نیروی دستی یا دیگر منابع انرژی ندارند. به عبارت دیگر، شیرهای خودکار با توجه به شرایط مورد نیاز سیستم، تغییر وضعیت می دهند. شیر تخلیه کننده فشار یکی از انواع شیرهای خودکار است.

تقسیم بندی انواع ولو بر اساس اتصالات:
از عوامل موثر بر کیفیت و راندمان انواع valve، اتصالات مورد استفاده برای نصب آن ها در سیستم پایپینگ است. روش های متعددی برای اتصال ولو به لوله وجود دارند.

اغلب شیرها با استفاده از اتصالات پیچی یا روزه دار، فلنجی، جوشی، ساکت ولد، ویفری و لاگ درون شبکه لوله کشی نصب می شوند. هر یک از این اتصالات برای ولوها و شرایط عملیاتی مشخص مناسب هستند.

اتصالات فلنج دار در انواع ولو:
اغلب ولوها توسط اتصالات فلنجی ساخته شده و در سیستم پایپینگ نصب می شوند. نصب و باز کردن این نوع از اتصالات ساده تر از انواع دیگر است. به منظور اطمینان از درزبندی مناسب شیر، یک گسکت بر روی سطح فلنج قرار می گیرد.

گسکت های مورد استفاده در این شیرها از نوع فلزی، غیر فلزی یا ترکیبی از این دو هستند. به طور کلی، ولوهای فلنج دار در ابعاد بزرگ تر از 15 میلی متر و از جنس برنز، آهن و فولاد ساخته می شوند.

اتصالات پیچی یا روزه دار در انواع ولو:
به منظور اتصال پیچی انواع valve به سیستم های پایپینگ، چند مادگی بر روی انتهای شیر و لوله ایجاد می شوند. در این نوع اتصالات، درزهای آب بند (روی رزوه ها) و گسکت (بین سطوح اتصالات)، وظیفه جلوگیری از نشت سیال را بر عهده دارند.

ولوهای دارای اتصالات پیچی معمولا در خطوط لوله با قطر کمتر از 150 میلی متر مورد استفاده قرار می گیرند. این ولوها از اغلب جنس برنز و در برخی موارد از جنس آهن و فولاد هستند.

اتصالات جوشی در انواع ولو:
ولوهای دارای اتصالات جوشی، فقط برای لوله های فولادی با سایز لوله 50 میلی متر به بالا مورد استفاده قرار می گیرند. به منظور اجرای اتصالات جوشی، انتهای ولو ماشین کاری می شود تا بتوان آن را به راحتی درون لوله قرار داد.

پس از جانمایی، اطراف محل اتصال جوشکاری می شود. این روش برای سیستم های دارای فشار عملیاتی بالا و سیستم های بدون نیاز به باز کردن ولو کاربرد دارد.

اتصالات دیگر:
از دیگر اتصالات مورد استفاده برای نصب انواع valve در شبکه لوله کشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتصال ساکت ولد: مناسب برای سیستم های کم فشار.
  • اتصال فشاری: مناسب برای سیستم های کم فشار، لوله های مسی و لوله های فولادی با قطر کمتر از 65 میلی متر.
  • اتصال ویفری و لاگ: مناسب برای فضاهای محدود، شیرهای کنترلی و شیرهای پروانه ای.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>