اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جت آب یا واتر جت چیست؟
به خروج جریان پرفشار آب از درون یک نازل، جت آب یا اصطلاحا «واترجت» (Water Jet) می گویند. واتر جت کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد.

مکانیک14

قطعات تشکیل دهنده بسیاری از وسایل اطراف ما با استفاده از روش های مختلف ماشین کاری ساخته می شوند. ماشین کاری، فرایندی است که به منظور برشکاری قطعات برای دستیابی به شکل و اندازه دلخواه مورد استفاده قرار می گیرد.

به تجهیزات مورد استفاده در این فرایند، ماشین ابزار یا ماشین افزار می گویند. واتر جت یا برشکاری با جت آبی، یکی از روش های نوین ماشین کاری است که در صنایع مختلف کاربرد دارد. این روش با به کارگیری جریان پرفشار آب به صورت خالی یا با مواد ساینده، باعث ایجاد برش در اغلب مواد نرم تا سخت می شود. مزایای متعدد واترجت، آن را به یکی از روش های محبوب ماشین کاری تبدیل کرده اند.

به عنوان مثال، جریان آب مورد استفاده برای تمیز کردن خودروها در کارواش به عنوان یکی از انواع کاربردهای واترجت در نظر گرفته می شود. سندبلاست مرطوب یا اصلاحا وت بلاست برای آماده سازی سطوح یا ساخت واش بتن نیز از دیگر کاربردهای جت آب به شمار می روند.

کاربردهای واتر جت کدام هستند؟
به طور کلی، واتر جت یا جریان پرفشار آب به منظور تمیزکاری، آماده سازی سطح و برش مورد استفاده قرار می گیرد.

تمیزکاری:
یکی از کاربردهای گسترده واتر جت در صنایع مختلف، استفاده از آن برای تمیزکاری قطعات، تجهیزات و محوطه ها است. بسیاری از نیروگاه ها، مجتمع های پتروشیمی و کارخانه های صنعتی از این روش برای تمیز کردن سطح داخلی بویلر (دیگ بخار)، کوره، سیکلون، مخزن، راکتور، سیستم پایپینگ و غیره استفاده می کنند.

آماده سازی سطح:
خاصیت سایندگی و لایه برداری واتر جت، آن را در کنار سندبلاست به یکی از گزینه های مناسب برای آماده سازی سطوح مختلف تبدیل می کند. فشار بالای آب می تواند انواع رنگ، چربی، زنگ زدگی و هرگونه مواد اضافی را از روی سطوح بردارد و آن ها را برای انجام عملیات های بعدی نظیر پوشش دهی آماده کند.

برش:
مهم ترین کاربرد واترجت در صنایع مختلف، برش انواع مواد نرم تا سخت به منظور تکمیل فرایند تولید آن ها است. قابلیت های منحصر به فرد واتر جت آن را به یکی از بهترین گزینه ای برشکاری و ماشین کاری تبدیل می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>