اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسیدسولفوریک

ممکن است در لحظه اول به دلیل خطای دید این دو اسید را اشتباه بگیرید، اما این دو اسید علاوه بر تشابه اسمی در فرمول شیمیایی خود هم تشابهات بسیاری دارند تنها تفاوت آن ها در فرمول شیمیایی جانشینی گروه آلکیلی به جای گروه هیدروکسیلی بوده است. هر دو اسید از خانواده کربوکسیلیک اسیدها بوده و خاصیت اسیدی دارند اما ضعیف و قوی بودن این اسیدها متفاوت است.

اسید سولفونیک با وجود اینکه قابل اشتعال نیست اما درصد اسیدی در آن بسیار بالاست به قدری که می تواند خورنده سطح باشد. از طرفی؛ بهتر است در حین کار با آن از دستکش محافظ، عینک محافظ و ماسک فیلتردار استفاده شود تا مانع تماس آن با چشم، پوست و استنشاق گاز شوید. بهترین راه برای استفاده این است که در محیطی باز یا در محیطی با تهویه قوی و مناسب با این اسید کار شود.

سولفونیک اسید به دلیل خاصیت اسیدی نسبتا بالایی که دارد به راحتی چربی و آلودگی را از بین می برد به همین دلیل است که در ترکیبات پاک کننده هایی چون شیشه پاک کن، پاک کننده سطوح و…. از این اسید استفاده شده است.

از دیگر کاربردهای این اسید می توان به مواردی چون کاتالیزورهای اسیدی، ساخت باتری های سربی، امولسیون های بازدارنده و ضدزنگ، ساخت پاک کننده های صنعتی، پاک کننده صنعت نساجی، نمک ها، رزین های اپوکسی، کشاورزی و صنایع چرم دوزی اشاره کرد.

یکی از مهم ترین و پرکاربردترین استفاده ها از اسید سولفونیک، استفاده از این اسید در تهیه مواد شوینده و بهداشتی است، از این اسید در ساخت و تهیه انواع مواد شوینده، صابون ها و پاک کننده ها استفاده می شود. به طور کلی هرجا سورفکتانت ها حضور داشته باشند سولفونیک اسید هم همانجا نیز حضور دارد.

از سولفونیک اسید در صنعت رنگ سازی هم استفاده می شود، سولفونیک اسیدها تمایل بسیار شدیدی برای واکنش با پروتئین و کربوهیدرات دارند که نتیجه این واکنش فرآیند سولفوناسیون خواهد بود که از این فرآیند برای ساخت انواع رنگ های آنتی کوئین نیز استفاده می شود و به دلیل خاصیت اسیدی آن رنگی که از این فرآیند حاصل می شود ضدآب بوده و کاملا در برابر شستشو با آب مقاوم خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>