اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلی فسفات

ابتدا دو ماده مهم و اصلی در تهیه سدیم تری پلی فسفات که باید با همدیگر ترکیب شوند کربنات سدیم و اسید فسفریک نام دارد، از ترکیب این دو مواد دو نمک به نام های مونو سدیم فسفات و دی سدیم فسفات ساخته خواهد شد و زمانی که این دو نمک را در دمای بالا حدود 300 درجه حرارت دهند، سدیم تری پلی فسفات ساخته خواهد شد.

مضرات و نکات ایمنی سدیم تری پلی فسفات

  • این ترکیب پلیمری به هیچ عنوان قابل احتراق نیست.
  • برای کار با سدیم تری پلی فسفات از عینک محافظ، دستکش کار و ماسک فیلتردار استفاده کنید.
  • اگر با پوست دست و یا چشم تماس برقرار کرد بهتر است با شوینده مناسب و آب ولرم محل را شست و شو دهید.
  • در صورت استنشاق گاز سدیم تری پلی فسفات به محیط آزاد بروید، بهتر است از این ترکیب در محیط بسته استفاده نکنید.

تری پلی فسفات سدیم با گرم کردن مخلوط استوکیومتری فسفات دی سدیم، Na2HPO4 و مونو سدیم فسفات، NaH2PO4 در شرایط کنترل شده تولید می شود.

2 Na2HPO4 + NaH2PO4 → Na5P3O10 + 2 H2O

سدیم تری پلی فسفات (STPP)، یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی Na5P3O10 است. نمک سدیم پلی فسفات، پنتا آنیون است که پایه ترکیب آن اسید تری فسفریک است. این ماده در مقیاس وسیعی به عنوان ماده اصلی و تشکیل دهنده بسیاری از محصولات داخلی و صنعتی به ویژه مواد شوینده تولید می شود.

سدیم تری پلی فسفات(Sodium triphosphate) که به نام های دیگری چون تری فسفریک اسید، نمک پنتا سدیم شناخته شده، در واقع یک ترکیب معدنی بوده که امروزه در گریدهای خوراکی و صنعتی ارائه شده است. این ترکیب پلیمری به شکل جامد و سفید رنگ بوده است در صنایع مختلفی از آن استفاده می کنند و کاربردهای بسیار متفاوتی دارد. از جمله ترکیبات اصلی در ساخت این پلیمر نمک سدیم پلی فسفات، پنتا آنیون و اسید تری فسفریک بوده است.

سدیم تری پلی فسفات در آب قابلیت انحلال پذیری بسیار بالایی دارد و به عبارتی دیگر در حضور آب هیدرولیز خواهد شد. از طرفی این ترکیب برای محیط زیست مضر بوده و به چرخه طبیعت آسیب وارد می کند و از آنجایی که از این ترکیب پلیمری در تهی و تولید شوینده ها به وفور استفاده می شود و طرفداران حفظ محیط زیست خواستار منع استفاده از این ترکیب معدنی در برخی از شوینده های خانگی و صنعتی هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>