اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لنگه دری

پروفیل لنگه دری یکی از انواع پروفیل در و پنجره است. قبل از اینکه ببینیم پروفیل لنگه دری چیست، ابتدا به نام گذاری این پروفیل دقت کنید. این نام گذاری نشان می دهد که از آن برای چارچوب در استفاده می شود.
پروفیل لنگه دری را با نام پروفیل 508 نیز می شناسند. به طور کلی پروفیل های درب و پنجره در چهار دسته کلی طبقه بندی می شوند:

  • پروفیل سپری
  • پروفیل کلافی
  • پروفیل لنگه دری
  • زهوار

از پروفیل لنگه دری برای تولید چارچوب های درب به ویژه درب هایی از نوع پی وی سی استفاده می شود. برای تهیه پروفیل چارچوب های فرانسوی نیز از پروفیل لنگه دری استفاده می شود. پروفیل های لنگه دری می توانند برای تولید درب های فولادی و پنجره، گوشه پله ها، نرده های فولادی، گوشه دیواره های کارخانه و... به کار گرفته شوند.

خب در ابتدا باید بدانید ورق مناسب برای تولید پروفیل لنگه دری کدام است. پروفیل لنگه دری از ورق سیاه St37 تهیه می شود. چنین شیت هایی ابتدا در مسیرهای مشخصی از غلتک های نورد عبور داده می شوند و در فرم مورد نظر شکل می گیرند. آن گاه در ابعاد مورد نظر برش می خورند.پروفیل لنگه دری به شکل مداوم مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع بهره مندی و استفاده از این نوع پروفیل ها هیچ گاه محدود نمی شود. از این رو این نوع پروفیل ها باید با متریال مقاوم ساخته و به بازار عرضه شوند.

در حال حاضر برای پروفیل لنگه دری از جنس فولاد استفاده می شود. فولاد فلز سبک مقاومی است و می تواند فشار و سختی زیادی را تحمل کند. به همین خاطر چنین متریالی در ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.ابعاد تخمینی پروفیل لنگه دری با توجه به نیاز مشتری سفارش داده می شوند.

در روش دوم ساخت پروفیل های لنگه دری، پروفیل ها از بلوک های فلزی تهیه می شود. این بلوک ها داخل کوره شده و بعد از اینکه به دمای مطلوب مورد نظر رسید، به بخش نورد گرم داخل می شود. در ادامه نیز از غلتک های مخصوصی عبور داده شده و بعد از سرد شدن شیت، مجدداً از قسمت آنیل یا باز پخت عبور می نماید. در این فرآیند شیت سرد شده مجدداً تحت تأثیر نورد سرد قرار می گیرد و به ساختار نهایی خود تبدیل می شود.پروفیل لنگه دری در ایران بر مبنای استاندارد ملی به شماره 7338 و 7336 و با توجه به استاندارد هندی IS 4351 تولید می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>