اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

میلگرد

معمولاً زمانی که نام میلگرد شنیده می شود افراد نوع آجدار که در ساختمان سازی کاربرد دارد را به خاطر می آورند اما ما سعی داریم در این مقاله به بررسی کیفیت انواع میلگرد بپردازیم و تفاوت میان انواع آن را بیان کنیم. در حالت کلی تمامی میلگرد ها به سه دسته کلافی، آجدار و ساده تقسیم می شوند. اما در دسته بندی دیگر انواع میلگردها در 6 دسته قرار می گیرند که به ترتیب در ادامه توضیح داده شده است.

میلگرد فولاد کربن دار: این نوع از میلگرد با نام میلگرد سیاه نیز شناخته می شود. فرسایش زود هنگام از بزرگ ترین ضعف های این میلگرد است. با این حال بهترین نوع میلگردها از لحاظ استحکام کششی و قدرت هستند.

میلگرد اپوکسی پوشش داده شده: زمانی که میلگرد سیاه را پوششی از اپوکسی بدهند، با نام اپوکسی پوشش داده شده آن را شناسایی می کنند. مقاومت این نوع میلگرد تقریباً مشابه با فولاد کربن دار است. با این تفاوت که در برابر خوردگی مقاومت بیشتری از خودش نشان می دهد.

میلگرد اروپایی: جنس میلگرد های اروپایی از منگنز بوده و مقاوم ترین نوع میلگرد در ویژگی خمش بندگی است اما کاربرد این میلگرد در مناطق زلزله خیز توصیه نمی شود.بهترین نوع میلگرد که برای انواع پروژه ها قابل استفاده است، میلگردهای فولادی ضدزنگ هستند. به دلیل قابلیت ضدزنگ بودن، این میلگردها یکی از گرانقیمت ترین محصولات موجود در بازار هستند. مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و افزایش مقاومت کششی بتن از بارزترین ویژگی های میلگردهای ضدزنگ به شمار می رود.

میلگرد گالوانیزه: مقاومت میلگردهای گالوانیزه در مقایسه با میلگردهای که پیش از این نام بردیم، بسیار بیشتر است. یکی از ویژگی های بزرگ میلگردهای گالوانیزه مقاومت بیشتر آن ها در برابر خوردگی بوده که این امر باعث شده تا قیمت آن ها نسبت به دیگر میلگرد های موجود در بازار بیشتر باشد.

میلگرد فایبرگلاس پلیمر: میلگرد های فایبرگلاس پلیمری نوعی محصول کامپوزیتی هستند که برای جایگزینی میلگردهای فولادی روی کار آمدند. ویژگی منحصر به فرد آن ها مقاومت در برابر محیط های اسیدی است همچنین به دلیل افزایش قدرت و افزایش فاصله بین میلگردها در ساختمان های بتنی، استفاده از میلگردها در فونداسیون ساختمان ها بسیار زیاد است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>