اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرمینگ

فرمینگ در واقع به مجموعه عملیاتی گفته می شود که طی آن ورق گالوانیزه را به صورت مورد نظر شکل دهی و نورد می کنند. بعد از انجام عملیات فرمینگ به کمک دستگاه های خاص، سطح مقطع و شکل ورق می تواند به شکل ذوزنقه، سینوسی، کرکره ای و شیروانی باشد.

برای نمونه طرح شیروانی که انواع مختلف دارد و ظاهر آن بسیار شبیه به سفال است و قابلیت انجام رنگ آمیزی به رنگ دلخواه را دارد. فرآیند رنگ آمیزی ورق های گالوانیزه به این صورت است که با استفاده از رنگ های پودری و سپس پخته شدن در کوره انجام شده، پایداری مناسبی در برابر شرایط محیطی داشته و جلوه زیباتری را ایجاد می کند.

بعد از فرمینگ ورق گالوانیزه، قابلیت های آن افزایش می یابد و به دلیل داشتن شکل خاص، آماده کاربرد متفاوت از جمله به عنوان سرپوش می شود و تحمل بار و استحکام بیشتری خواهد داشت. دستگاه های مورد استفاده در زمینه فرمینگ این قابلیت را دارند که از ضخامت کم تا ضخامتی در حدود 2 میلی متر را شکل دهی کنند که در محل های مختلف کاربرد دارند.

انجام عمل فرمینگ به دو صورت امکان پذیر است که شامل روش گرم و روش سرد می شود. روش سرد بسیار متداول بوده و می توان با داشتن قالب های خاص شکل مورد نظر را ایجاد کرد. شکل سینوسی و ذوزنقه ای این ورق ها بسیار متداول هستند و از دیرباز مورد استفاده قرار گرفته اند. امروزه تجهیزاتی ساخته شده است که در زمان کوتاهی و با دقت بالا عملیات فرمینگ را انجام می دهند و سبب کاهش هزینه ها و زمان صرف شده می شوند.

همان گونه که اشاره شد در بسیاری از موارد نمی توان ورق گالوانیزه را به صورت خام به کار برد و همواره نیازمند انجام عملیات شکل دهی هستیم. برای انجام فرمینگ ورق گالوانیزه از دستگاه های متفاوتی استفاده می شود تا ورق را برای کاربرد مورد نظر آماده سازی کنیم و به دلیل ایجاد زاویه های خاص در ورق، قابلیت و کارایی آن افزایش می یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>