اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع برش واتر جت کدام هستند؟
روش های برشکاری با جت آبی بر اساس نوع واسطه برش به انواع واترجت خالص (برش بدون مواد ساینده) و واترجت ساینده (برش با مواد ساینده) تقسیم می شوند.

مکانیک

البته در یکی از روش های ترکیبی، امکان استفاده از ذرات یخ به عنوان ماده ساینده در فرایند برشکاری فراهم شده است. در ادامه به معرفی اجمالی هر یک از این روش ها می پردازیم.

برش واتر جت با آب خالص:
در برشکاری توسط «واترجت خالص» (Pure Waterjet)، هیچ ماده ساینده ای به ترکیب آب اضافه نمی شود. به عبارت دیگر، فشار و سرعت آب وظیفه برش مستقیم قطعات در فرایند واترجت را بر عهده دارند.

این روش معمولا به منظور برش مواد نرم نظیر پارچه، لاستیک یا فویل های فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. البته کاربرد اصلی واتر جت خالص در فرآوری مواد غذایی است.

به علاوه، این روش یکی از روش های برش سرد در ماشین کاری قطعات است که از ایجاد گرمای موضعی و تغییر شکل نامطلوب در قطعه جلوگیری می کند. تنها محدودیت استفاده از آب خالص، عمق و نوع مواد قابل برش است.

برش واتر جت با مواد ساینده:
«واترجت ساینده» (Abrasive Waterjet) روشی است که در آن از ترکیب مواد سخت نظیر گارنت با آب پرفشار برای برشکاری استفاده می شود. در این روش برخلاف روش واتر جت خالص، ذرات مواد ساینده وظیفه ایجاد برش در قطعه را بر عهده دارند.

در واقع آب، به عنوان واسطه ای برای افزایش سرعت ذرات ساینده و هدایت آن ها به محل برش مورد استفاده قرار می گیرد. در واترجت ساینده، افزایش فشار آب، باعث افزایش نرخ برش می شود. این روش در ماشین کاری مواد سخت یا قطعات دارای ضخامت نسبتا زیاد کاربرد دارد.

محدودیت این نوع واترجت، هزینه استفاده از ذرات ساینده، پیچیده بودن سیستم های بازیافت این ذرات و اثرات مخرب زیست محیطی آن ها در صورت عدم بازیافت ذرات است.

برش واتر جت با یخ:
واترجت با یخ یا اصطلاحا «آیس جت» (Icejet)، راه حلی برای جلوگیری از هدر رفت مواد در روش واترجت ساینده و بهبود عملکرد برش در واترجت خالص است. در این روش، ذرات یخ به عنوان ماده ساینده در فرایند برش کاری مورد استفاده قرار می گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>