اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارامترهای موثر بر کیفیت واترجت کدام هستند؟
کیفیت برشکاری با جت آبی به عواملی نظیر فشار عملیاتی، سرعت عملیاتی، مشخصات نازل (قطر، هم مرکز بودن اجزا، اوریفیس)، فاصله خروجی نازل از سطح، جنس مواد ساینده، کیفیت آب و غیره بستگی دارد. در ادامه به توضیح خلاصه ای از مهم ترین عوامل موثر بر کیفیت واتر جت می پردازیم.

مکانیک2

سرعت و فشار عملیاتی:
با توجه به مکانیزم عملکرد دستگاه واترجت، سرعت و فشار بالاتر، افزایش نیروی برش و بهبود کیفیت برشکاری را به همراه دارد.

توان پمپ بتن به طور مستقیم بر روی فشار تأثیر می گذارد. سرعت نیز پارامتری است که با توجه به فشار اولیه و قطر اوریفیس تعیین می شود. فشار و سرعت باید در حین عملیات برشکاری ثابت باشند. وجود آکومولاتور می تواند این ثبات را تضمین کند. سرعت، علاوه بر کیفیت و دقت برش، بر روی بافت و پرداخت سطح برش خورده نیز تأثیر می گذارد.

قطر نازل:
هر چه قطر نازل در یک فشار ثابت کمتر شود، شتاب جت آب و حداکثر سرعت عملیاتی کاهش می یابد. این مسئله می تواند باعث حبس شدن هوا درون نازل و اختلال در قابلیت برش شود. به همین دلیل باید با توجه به فشار عملیاتی، بهترین قطر برای نازل را به منظور دستیابی به سرعت بهینه انتخاب کرد.

پیکربندی قطعات نازل:
نحوه چینش قطعات نازل و مشخصات ابعادی آن ها از عوامل موثر بر کیفیت اختلاط ذرات ساینده با آب و کیفیت برش است. هر چه طول لوله اختلاط بیشتر باشد، یکنواختی و پیوستگی جریان بهبود می یابد. طول بهینه برای این بخش حدود 7.5 تا 10 سانتی متر است.

به علاوه، مطابقت موقعیت قرارگیری اوریفیس، نازل و ولو مواد ساینده، طول عمر قطعات و میزان آسیب پذیری آن ها توسط فشار بالای جت آب را تحت تأثیر قرار می دهد.

فاصله نازل از سطح:
فاصله خروجی نازل تا سطح قطعه معمولا بین 1 تا 2 میلی متر در نظر گرفته می شود. افزایش این فاصله، باعث افزایش پخش شدن آب و کاهش دقت برشکاری می شود. نزدیکی نازل به قطعه، بهره گیری از کنترل بهتر جریان در حین خروج از دستگاه، افزایش دقت و بهبود راندمان برش را در پی دارد. سرعت و فاصله به صورت عکس به یکدیگر وابسته هستند.

در صورت نیاز به تنظیم فاصله بیشتر بین خروجی نازل و سطح قطعه، سرعت کاهش می یابد تا کنترل بر روی عملیات و دقت برشکاری لبه ها افزایش یابد.

جنس ماده ساینده:
از مهم ترین عوامل موثر بر کیفیت برشکاری با جت آبی، نوع و دانه بندی مواد ساینده است. وجود ذرات بسیار درشت یا مواد ناخالص درون ذرات ساینده باعث افزایش سرعت خوردگی نازل و کاهش کارایی آن می شود. تهیه مواد باکیفیت (خالص) و استفاده از مش های مناسب برای جدا کردن ذرات درشت می تواند این مشکل را برطرف کند.

کیفیت آب:
وجود ناخالصی، مواد آلوده و سخت، باعث از بین رفتن اوریفیس، پخش شدن آب در حین خروج و آسیب رسیدن به قطعات توسط مواد ساینده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>