اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مزایای واتر جت چه هستند؟
از مهم ترین مزایای واترجت می توان به برشکاری سرد، تنوع کاربری، سازگاری با محیط زیست، بهر ه وری، راه اندازی آسان و هزینه عملیاتی نسبتا پایین اشاره کرد. در ادامه به تشریح برخی از این مزایا می پردازیم.

مکانیک3

برش سرد برای مقابله با سختی کرنشی:
یکی از مشکلات روش های برشکاری گرم، انتقال حرارت از دستگاه برش به قطعه و امکان ایجاد تغییر شکل های پلاستیک موضعی و سختی کرنشی است.

سختی کرنشی باعث شکست قطعات نمی شود اما مقاومت آن ها در برابر تغییر شکل پلاستیک را افزایش می دهد. در صورت اعمال بارهای تکراری، قطعه در معرض خطر شکست ناشی از خستگی قرار می گیرد. از آنجایی که واتر جت یک روش برشکاری سرد محسوب می شود، مشکل سختی کرنشی در آن وجود ندارد.

انعطاف پذیری در کاربری:
در روش واتر جت، امکان برش انواع مختلف مواد با سختی های متفاوت وجود دارد. از این رو، انعطاف پذیری این روش برای به کارگیری در صنایع مختلف نسبت به روش های دیگر برشکاری و ماشین کاری بیشتر است. علاوه بر این، دستگاه های واترجت در ابعاد و توان های متفاوت تولید می شوند.

از این رو می توان از آن ها در کارگاه های کوچک تا بزرگ استفاده کرد. انعطاف پذیری بالا، نیاز به تهیه چندین دستگاه برای برش مواد مختلف را برطرف می کند.

کاهش غبار و گازهای آلوده:
به دلیل بهره گیری از آب در فرایند برشکاری، ذرات مضر در هوا پخش نمی شوند. هیچ گونه ماده شیمیایی در فرایند برشکاری با جت آبی مورد استفاده قرار نمی گیرد. این ویژگی، کنترل مواد دارای اثرات مخرب زیست محیطی و ایمنی بیشتر پرسنل را در پی دارد.

کیفیت بالای برش و عدم نیاز به پرداخت ثانویه:
تلورانس برشکاری با جت آبی در محدوده 0.13± میلی متر برای قطعات نازک (حدود 2.5 سانتی متری) قرار دارد. واترجت به عنوان روشی با کیفیت بالا در برشکاری گوشه ها شناخته می شود. کیفیت و دقت بالای برشکاری، سادگی ساخت قطعات پیچیده را به همراه دارد.

به علاوه، قابلیت تنظیم سرعت، امکان دستیابی به پرداخت های متفاوت در سطح برش را فراهم می کند. به همین دلیل، دیگر نیازی به پرداخت ثانویه سطح قطعه نخواهد بود.

بهره وری بالا و هزینه عملیاتی پایین:
با وجود هزینه اولیه (سرمایه گذاری) بالا، هزینه های عملیاتی پایین واترجت، مدت زمان بازگشت سرمایه را کاهش می دهد. دقت، کیفیت و کاربری متنوع، باعث بهره وری این روش نسبت به روش های دیگر شده است.

به علاوه، فرایند راه اندازی دستگاه برشکاری با جت آبی زمان بر نیست. اپراتورهای باتجربه و ماهر می توانند این فرایند را با سرعت بالا و با هزینه کم انجام دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>