اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قالب تزریق پلاستیک چیست؟
«قالب تزریقی» (Injection Mold)، قالبی است که معمولا به منظور تولید انبوه قطعات پلاستیکی (چند هزار یا حتی چند میلیون قطعه در هر مرحله) مورد استفاده قرار می گیرد.

مکانیک9

در قالب گیری تزریقی، مواد مذاب به درون قالب هدایت می شوند. پس از سرد شدن مواد و تبدیل آن ها به حالت جامد، قطعه مورد نظر به دست می آید. این روش ساخت و تولید قطعات در صنایع مختلفی نظیر صنایع غذایی، اتومبیل سازی، پزشکی، داروسازی، لوازم خانگی، صنایع الکترونیکی و غیره کاربرد دارد.

مراحل قالب گیری تزریقی چه هستند؟
آشنایی با روند اجرای قالب گیری تزریقی می تواند درک بهتری از جوانب مختلف طراحی قالب های مورد استفاده در این فرآیند را به همراه داشته باشد. فرآیند قالب گیری تزریقی طی چند مرحله شامل بستن قالب، تزریق، خنک کردن، باز کردن قالب و خارج کردن قطعه انجام می گیرد.

اجزای قالب تزریقی چه هستند؟
دستگاه قالب گیری تزریقی از دو واحد «کلمپینگ» (Clamping) و تزریق تشکیل می شود. بخش کلمپینگ وظیفه باز کردن قالب، خروج قطعه و بستن قالب را برعهده دارد. بخش تزریق نیز به منظور ذوب کردن ماده و انتقال آن به درون قالب مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد نمایش داده شده در تصویر بالا عبارت هستند از:

  • قیف.
  • مواد خام پلاستیکی به شکل گلوله یا اصطلاحا گندله.
  • لوله.
  • پلاستیک مذاب.
  • بخش قالب گیری شده.
  • حفره.
  • قالب.
  • پین های پران برای رهاسازی قطعه خنک شدن از درون قالب.

موارد بالا، بخش های اصلی دستگاه قالب تزریق پلاستیک را تشکیل می دهند. علاوه بر این موارد، پیچ، شیر، سیلندر و اجزای متعدد دیگری نیز وجود دارند که عملکرد این روش ساخت قطعه را کامل می کنند. طراحی قالب های صنعتی با طراحی تمام اجزای مختلف یک قالب با توجه به عملکردهای مورد انتظار از آن ها انجام می گیرد.

عوامل موثر بر طراحی قالب های تزریقی چه هستند؟
از مهم ترین عوامل موثر بر کیفیت طراحی قالب های تزریق پلاستیک می توان به تنش و فشار در هنگام تزریق، نوع، محل قرارگیری و مکانیزم عملکرد دریچه ها، ضخامت مناسب برای دیواره ها، زاویه خروج قطعه در هنگام باز کردن قالب، بافت سطح داخلی، آثار جریان مواد مذاب بر روی قطعه، خط جدایش قالب در هنگام باز و بسته کردن و نقص های متداول اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>