اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نقش جنس قالب در در طراحی قالب های صنعتی:
اکثر قالب های صنعتی از جنس فولاد آبدیده هستند. فولاد آبدیده، مقاومت بسیار خوبی در برابر فرسودگی دارد.

مکانیک12

آلومینیوم نیز در برخی از موارد به عنوان ماده سازنده قالب های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. با این وجود، دوام قالب های فولادی و نرخ بالای تولید پیش از نیاز به تعویض، این قالب ها را به گزینه اول در اکثر واحدهای صنعتی تبدیل می کند.

البته هزینه قالب های فولادی نسبت به قالب های آلومینیومی بیشتر است و این مسئله باید در مرحله امکان سنجی پیش از طراحی قالب های صنعتی مورد توجه قرار گیرد. در نهایت، فولاد و آلومینیوم به عنوان دو گزینه اصلی برای ساخت قالب های صنعتی در نظر گرفته می شوند.

قابلیت ماشین کاری، زمان کمتر ساخت قالب و امکان تغییر سریع چرخه های تولید را می توان به عنوان مزیت های آلومینیوم نسبت به فولاد در نظر گرفت.

اگرچه، قابلیت جوشکاری پایین، نگهداری دشوارتر و فرسایش سریع آلومینیوم، محدودیت هایی هستند که این ماده را به منظور ساخت قالب های مورد استفاده در تولید نمونه های آزمایشی یا تولید در بازه های زمانی کوتاه مناسب می کنند.

در برخی از موارد، قالب های صنعتی به صورت ترکیبی از قطعات فولادی و آلومینیومی طراحی می شوند. قطعات آلومینیومی در این قالب ها نقش انتقال بهتر حرارت را برعهده دارند.

در صورت پیچیده یا سخت بودن قطعات مورد نظر، استفاده از آلومینیوم گزینه مناسبی نخواهد بود. آلیاژهای مسی در این موارد می توانند وظیفه مواد انتقال دهنده حرارت در قالب های ترکیبی را بر عهده داشته باشند.

پوشش دهی قالب های صنعتی از روش هایی است که به منظور بهبود مقاومت فولاد و آلومینیوم در برابر فرسایش مورد استفاده قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>