اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گرانول

گرانول، انواع مختلفی دارد و بسته به کاربردهای متنوعی که در بخش های مختلف صنعت دارد، نامگذاری می شود. مبنای نامگذاری گرانول ها، می تواند کاربرد آن ها (گرانول پایپ، گرانول فیلم و…)، استفاده در روش های تولید مختلف (گرانول بادی، گرانول تزریقی و…)، ترکیب شیمیایی (پلی اتیلن، پلی پروپیلن و…) و یا ساختار پلیمری (گرانول پلی اتیلن سنگین، گرانول پلی اتیلن سبک و…) باشد.

در این بین، منظور از گرانول تزریقی گرانولی است که در روش قالب گیری تزریقی مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید با خرید گرانول تزریقی، انواع محصولات پلاستیکی را از طریق فرایند تزریق تولید کرده و متناسب با نیاز خود این دسته از محصولات را تولید کنید.

در حال حاضر شاهد گریدهای مختلفی برای گرانول های تزریقی هستیم. هر یک از این گریدها کاربرد خاصی در صنعت پلاستیک دارند و برای تولید محصولات پلاستیکی مختلفی از آن ها استفاده می شود. از مهم ترین انواع گرانول های موجود در بازار می توان به گرانول پلی اتیلن تزریقی، گرانول پلی پروپیلن تزریقی، پلی استایرن، آکریلونیتریل بوتادین استایرن و… اشاره کرد. در ادامه شما را با این گریدها آشنا می کنیم.

یکی از پرکاربردترین انواع گرانول های تزریقی موجود در بازار، گرانول پلی اتیلن است. این گرانول از پودر درجه یک پلی اتیلن درست می شود. این پودر خواص منحصربه فرد و کیفیت عالی داشته اما هزینه استفاده از آن بالا است. با این حال می توان از مواد بازیافتی نیز اقدام به تولید این گرانول کرد اما کیفیت این گرانول ها پایین تر بوده و همین مسئله باعث می شود که قیمت گرانول تزریقی کاهش پیدا کند. از گرانول های بازیافتی به منظور تولید محصولاتی که حساسیت بالایی ندارند، استفاده می شود. پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک از مهم ترین انواع پلی اتیلن ها هستند.

پلی اتیلن سنگین تزریقی یا گرانول سنگین تزریقی جز گریدهای گرانول به حساب می آید که وزن مولکولی بالایی دارد. این محصول دارای سختی بالا، مقاومت شیمیایی مناسب، نفوذپذیری پایین و خواص دی الکتریک است. این نوع گرانول به نحوی است که با افزایش چگالی، خواص آن نیز افزایش پیدا می کند.گرانول سنگین تزریقی، در گریدهای مختلفی ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. هر یک از این گریدها دارای ویژگی های منحصربه فردی بوده و به همین واسطه کاربردهای مختلفی دارند. از این گرانول به صورت عمده در راستای تولید نوار جهت دار، کیسه بافته شده، لوله ها، فیلم ها، ظروف صنعتی حجیم و… استفاده می شود.

گرانول پلی اتیلن سبک خطی دسته ای از گرانول های تزریقی است که چگالی پایینی داشته و برای تولید آن ها از روش فشار پایین استفاده می شود. این گرید، به دلیل شاخه های جانبی کوتاه و دانسیته کم، دارای خواص کشسانی و مقاومت کششی مناسبی است. به همین دلیل از جمله گریدهای پرمصرف برای تولید فیلم های پلی اتیلنی یا نایلون و نایلکس محسوب می شود.این گرانول فرآیندپذیری خوبی داشته و در برابر ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. همچنین مقاومت آن در برابر مواد شیمیایی بالا است. قیمت گرانول تزریقی که در این طبقه بندی است، پایین بوده و این گرید از گرانول ها قیمت کمی دارند.

گرانول پلی پروپیلن یکی از گریدهای گرانول های تزریقی به حساب می آید که می توان آن را به هر شکلی تبدیل کرد. همین مسئله باعث شده تا این گرانول کاربرد بسیار زیادی در صنعت پلاستیک داشته باشد.از مهم ترین ویژگی های این گرانول می توان به وزن سبک آن اشاره داشت. همچنین قیمت گرانول پ پ تزریقی در این طبقه بندی پایین است. کاربرد این گرید در صنعت بسته بندی است. همچنین در تولید اسباب بازی های پلاستیکی، بطری ها، روکش سیم ها، لوله های انتقال آب و فاضلاب و تجهیزات پزشکی نیز از این گرانول استفاده می شود.

پلی کربنات دسته دیگری از پلیمرهای شفاف به حساب می آید که از آن برای ساخت وسایل مختلف به روش تزریقی استفاده می شود. از مهم ترین ویژگی های این ماده می توان به شفافیت و امکان انتقال نور اشاره کرد. پلی کربنات تزریقی به منظور ساخت محصولاتی مثل چراغ خودروها، قطعات پلاستیکی لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، محصولات مصرفی و… استفاده می شود. یکی از معایب این گرانول، میزان بالای ترک خوردگی در برابر ضربه است.پلی استایرن یکی از انواع گرانول های تزریقی به حساب می آید. از این گرید در صنعت بسته بندی و لوازم خانگی استفاده می شود. از مهم ترین معایب پلی استایرن می توان به خواص مکانیکی ضعیف اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>