اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کامپاندهای پلیمری

به طور کلی برای تولید کامپاند فرآیندهای زیادی باید طی شود. مهم ترین فرآیندی که برای تولید این مواد نقش کلیدی را ایفا می کند، مرحله ذوب است، که این مرحله در دستگاهی به نام اکسترودر انجام می شود. در ابتدا فرآیند، افزودنی ها و پلیمر های پایه با یکدیگر ترکیب و وارد دستگاه شده و سپس از اکسترودر خارج می شوند.پس از این مرحله، ماده به دست آمده باید سرد شود، بنابراین ماده مذاب خارج شده از اکسترودر، وارد سیستم خنک کننده شده و سرد می شود. سپس ترکیبات سرد شده که عموماً به صورت جامد هستند، در ابعاد و اندازه های گوناگون برش داده می شوند و در آخر کامپاند مورد نظر به دست می آید.

کامپاندها باید تحت شرایط دمایی خاصی انبار شده و بسته بندی شوند؛ زیرا ممکن است در خواص و کیفیت آن ها تغییراتی صورت گیرد که در صورت بروز افت کیفیت باید مجدداً فرآیند تولید را از ابتدا طی کنند که تکرار این سیکل امری هزینه آور و زمان بر بوده لذا باید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.به طور کلی برای تولید کامپاند پلیمری فرآیندهای زیادی باید طی گردد. مهم ترین فرآیندی که برای تولید این مواد نقش کلیدی را ایفا می کند، مرحله ذوب است که این مرحله در دستگاهی به نام اکسترودر انجام می شود.

کامپاندهای پلیمری از سه جزء اصلی که هر کدام وظیفه خاص خود برای افزایش خواص ماده نهایی را برعهده دارند، تشکیل می شوند. این سه جزء اصلی عبارتند از پایه پلیمری، عامل سازگاری و افزودنی های شیمیایی.در جزء اول باید به این نکته توجه کرد که افزودنی هایی مانند کامپاند و مستربچ که خود پایه ای پلیمری دارند، باید به محصولی اضافه شوند که آن محصول پایه و اساس پلیمری داشته باشد تا بدین ترتیب راحت تر با پلیمر مورد نظر ترکیب شوند.

عامل سازگاری (جزء دوم) یکی دیگر از بخش های مهم و اساسی کامپاند است که وظیفه آن ایجاد سازگاری بین افزودنی ها و پایه پلیمری است. در صورتی که سازگاری و یا قطبی و غیرقطبی بودن بین پایه پلیمری و افزودنی های شیمیایی رعایت نگردد، در کامپاند تولید شده افزودنی ها به طور یکنواخت پخش نخواهد شد و در نتیجه کیفیت لازم را نخواهند داشت.جزء سوم افزودنی های شیمیایی هستند که با اضافه کردن آن به پایه پلیمری کامپاند، خواص مورد نیاز را ایجاد می کنند. بعضی از این افزودنی ها تنها افزودنی های رنگی هستند که وظیفه آن ها تغییر رنگ پلیمر مورد نظر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>