اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمکو پیش بینی می کند با فرض این که سطح اوراق کشتی پایین باقی بماند، نرخ رشد ناوگان کانتینری 3.4 درصد خواهد بود.

رشد ناوگان کانتینری،     افزایش یا کاهش!

به گزارش تین نیوز و به نقل از مانا اما اگر سطح اوراق به 100 هزار TEU برسد، رشد ناوگان به 2.9 درصد کاهش خواهد یافت. درصورتی شاهد این اتفاق نخواهیم بود که هر دو بخش تقاضا و نرخ کرایه حمل روند کاهشی را نشان دهد.

این گزارش ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، تعداد 19 فروند کشتی کانتینری با ظرفیت 19 هزار TEU، تعداد 30 فروند با ظرفیت 11 هزار و 800 الی 15 هزار و 300 TEU، سه فروند با ظرفیت سه هزار و 621 TEU تا 11 هزار و 800 TEU و هم چنین 129 فروند شناور با ظرفیت کم تر از سه هزار و 621 TEU درسال جاری میلادی به ناوگان جهانی محلق خواهد شد.

لازم به ذکر است: پیش بینی می شود، دفتر سفارش ساخت کشتی کانتینری 20 درصد کاهش پیدا کند، به طوری که درمیان بخش های مختلف صنعت کشتیرانی بیش ترین کاهش را به همراه خواهد داشت.

همه به خوبی می دانیم، تنها زمانی ظرفیت مازاد کنترل می شود که تقاضا از عرضه پیشی بگیرد اما درعین حال باید شکل گیری درخواست های جدید در بخش سفارش کشتی های کانتینری بزرگ را به دقت رصد کنیم، چنان چه سفاش ساخت از 9 فروند در سال 2016 میلادی به 36 فروند درسال 2017 میلادی رشد پیدا کرد. هم چنین این رقم درسال گذشته به 40 فروند رسید. درمجموع، بیش از دو میلیون TEU ظرفیت جدید درطول سال 2017-2018 سفارش داده شده است.

ناگفته نماند رشد تجارت کانتینری در 11 ماه نخست سال 2018 میلادی با رسیدن به 3.8 درصد در درون آسیا، پایین ترین ترین سطح را طی یک دهه گذشته نشان می دهد.

چشم انداز
با توجه به تقاضای کم تر از دو درصد درسال های پیش رو، واردات کانتینری اروپا روند خوبی را به نمایش نخواهد گذاشت و این بدان معنی است که روند تجاری در مسیرهای طولانی به درون اروپای شمالی و جنوبی محلی که کشتی های کانتینری غول پیکر می توانند سودآوری زیادی را به همراه داشته باشند، با مشکل روبه رو خواهد بود.

بی شک باید انتظار یک چشم انداز تیره را برای سال 2019 میلادی داشت و احتمالا این روند در سال های بعد نیز استمرار خواهد داشت، مگر این که رفتار مشتری و میزان تقاضا به طورکامل نسبت به آنچه در طی چهارسال گذشته شاهد آن بودیم، تغییر و بهبود پیدا کند. افزون براین برآوردها حاکی از آن است، روی هم رفته حجم واردات به بنادر آمریکا درسال جاری میلادی نسبت به سال 2018 میلادی کاهش پیدا کند.

منبع: تین نیوز

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>