اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلیمر

آبیاری از اصلی ترین فعالیت های کشاورزی است که به روش های مختلفی انجام می شود. به طور کلی آبیاری، به دودسته آبیاری سطحی و تحت فشار تقسیم می شود. در آبیاری سطحی آب روی زمین پخش می شود. در آبیاری تحت فشار از پمپ و لوله برای انتقال آب و از پاشنده ها مثل آبپاش ها یا قطره چکان ها برای پخش آب در سطح مزرعه استفاده می شود.آبیاری قطره ای یکی از کارآمدترین روش های آبیاری تحت فشاراست. در این مدل آبیاری به شرطی که درست اجرا و مدیریت شود، بالاترین بازده را نسبت به سایر روش های آبیاری و کمترین تبخیر و ایجاد روان آب را دارد.

در عصر حاضر، بکارگیری اتصالات آبیاری قطره ای از جنس پلی اتیلن (اتصالات قطره ای پلی اتیلن) در سیستم آبیاری تحت فشار به شدت مورد استفاده قرار گرفته است. از جمله لوازم و تجهیزاتی که در آبیاری قطره ای به کار برده می شود اتصالاتی مانند لوله، زانو، تبدیل و… است که در تولید آنها از کامپاند پلیمری پلی اتیلن استفاده می شود. این اتصالات در برابر اشعه نور خورشید باید مقاوم باشند که با روش هایی این کار را به منظور افزایش کیفیت و طول عمر بالاتر انجام می دهند. مقاوم شدن از نظر شیمیایی، حفاظت قطعات از انواع پوسیدگی های ناشی از آب، کود و دیگر خورنده ها است. مقاوم شدن از نظر مکانیکی به منظور حفاظت آن ها در برابر فشار و ضربه است.

بکارگیری فیلم های پلیمری در بخش کشاورزی را به عنوان یک انقلاب سبز و زمینه ساز تحولی بزرگ در تولید محصولات کشاورزی و گلخانه ای تعبیر می کنند. استفاده از فیلم های پلیمری در بخش کشاورزی از حدود 20 سال قبل در دنیا آغاز شده و نقش های اساسی آن در استفاده بهینه از منابع آب و افزایش بهره وری کشاورزی مورد توجه جدی قرار گرفته است. از جمله مهم ترین کاربردهای بکارگیری فیلم ها در صنعت کشاورزی، فیلم های گلخانه ای، فیلم های پوشش دهی است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

کشت گلخانه ای فرآیند کشت محصولات زراعی و سبزیجات در اکوسیستم های گلخانه ای است. این نوع کشت روشی است که به کشاورزان این امکان را می دهد تا ضمن افزایش کیفیت محصولات، عملکرد خود را نیز افزایش دهند. کشت گلخانه ای یکی از شیوه های مدرن برای مقابله با تغییرات جوی اثرگذار بر گیاهان همانند گرمازدگی، سرمازدگی و کم آبی محسوب می شود. گلخانه ها می توانند نور کافی، تهویه، رطوبت و دمای کافی، ، ایجاد محیط رشد کنترل شده، تولید محصولات متنوع و… را فراهم کنند.

از تجهیزات مهم گلخانه ها فیلم یا پوشش گلخانه یا نایلون های عریض کشاورزی است که در ساخت گلخانه ها در صنعت کشاورزی استفاده می شود. پوشش یا فیلم، بایستی مجموعه ای از خواص فیزیکی و مکانیکی را به منظور حفاظت موثر و مناسب از گیاه تحت کشت در گلخانه، برآورده کند.از جمله بخش های صنعت پلیمر که در سال های اخیر از این فناوری استفاده زیادی کرده است، تولید فیلم های چند لایه است.

تولید فیلم های پلیمری با سیستم های چند لایه امکان استفاده همزمان از خواص چندین پلیمر و افزودنی را فراهم می سازد. به طور خاص در مورد فیلم گلخانه، می توان هر یک از پلیمر و افزودنی های لازم را در جایگاه مناسب خود قرار داد و به این ترتیب علاوه بر کاهش میزان استفاده از مواد اولیه گران قیمت از برهمکنش های مخرب بین اجزا نیز جلوگیری کرد. بدین ترتیب هر یک از افزودنی ها در محل مناسب خود و به مقدار لازم به کار می روند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>